Visszhang: film

Túl a láthatáron

  • 2021. október 13.

Visszhang

1976 nyarán évtizedek óta nem látott pusztító hőhullám sújtotta Európát, odalett a termés, és megtizedelődött az állatállomány még Svájcban is.

De a film nem erről szól. A gazdálkodó szenvedése, aki egy élet munkáját látja tönkremenni (állatai sorra elhullanak, a megmaradtakat nem tudja eladni) csupán háttere egy nagy szerelemnek, amelyet felvállal felesége, a háromgyerekes, középkorú családanya, aki bátor, ám keserű döntést hozva elhagyja a férjét (plusz a gyerekeit), hogy annyi boldogtalan év után végre magára találjon egy szenvedélyes leszbikus kapcsolatban. Máshonnan nézve az asszony nem csak még egyet rúg amúgy is padlóra került férjébe (plusz a gyerekek, ugye) a legnagyobb szükség idején, de a látszat fenntartásával sem igyekszik megkönnyíteni a hátrahagyottak életét: gúnyolódás tárgya lesz férj és fiú (akinek nézőpontjából látjuk a történetet) – hát igen, vidéken vagyunk, az ilyen.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.