Visszhang: film

Túl a láthatáron

  • 2021. október 13.

Visszhang

1976 nyarán évtizedek óta nem látott pusztító hőhullám sújtotta Európát, odalett a termés, és megtizedelődött az állatállomány még Svájcban is.

De a film nem erről szól. A gazdálkodó szenvedése, aki egy élet munkáját látja tönkremenni (állatai sorra elhullanak, a megmaradtakat nem tudja eladni) csupán háttere egy nagy szerelemnek, amelyet felvállal felesége, a háromgyerekes, középkorú családanya, aki bátor, ám keserű döntést hozva elhagyja a férjét (plusz a gyerekeit), hogy annyi boldogtalan év után végre magára találjon egy szenvedélyes leszbikus kapcsolatban. Máshonnan nézve az asszony nem csak még egyet rúg amúgy is padlóra került férjébe (plusz a gyerekek, ugye) a legnagyobb szükség idején, de a látszat fenntartásával sem igyekszik megkönnyíteni a hátrahagyottak életét: gúnyolódás tárgya lesz férj és fiú (akinek nézőpontjából látjuk a történetet) – hát igen, vidéken vagyunk, az ilyen.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."