Visszhang: lemez

Seong-Jin Cho: Chopin

  • - csk -
  • 2021. október 13.

Visszhang

A dél-koreai zongoraművész két korábbi lemezének emlékezetes Mozart-, Schubert-, Berg- és Liszt-produkciói után most hasonlóan tökéletes hangszeres kidolgozással, hasonlóan intenzív zenei élményt nyújtva tér vissza Chopinhez.

Esetében egy új Chopin-lemez visszatérés a régi sikerek színhe­lyé­re: több kiváló Chopin-felvételt készített már, s ő volt a 2015-ös varsói Chopin-verseny győztese is.

A dél-koreai hangszeres virtuózok száma olyan nagy, teljesítményük pedig olyan kimagasló színvonalú, hogy részvételük a klasszikus zene előadói praxisában immár önálló fejezet, amellyel ámulva ismerkedik a nemzetközi közönség. Seong-Jin Cho (Cso Szong Dzsin) még ebből a mezőnyből is kimagasodik, mivel rendkívüli virtuozitású hangszeres játékát költőiség és ihletettség, érzékenység és kifinomult ízlés hitelesíti. Nem zsonglőr: művész. Egy korábbi lemezén a Négy balladával társította az e-moll zongoraversenyt, most a Négy scherzóhoz mellékeli az f-moll koncert előadását.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."