Visszhang: tévésorozat  

Twisted Metal

  • SzSz
  • 2023. október 4.

Visszhang

Névtelen autós száguld végig az apokaliptikus tájon.

Nem tudja, honnan jött és hogyan került oda, egyetlen kötődési pontja az autó, amelyben gyerekkorában eszméletéhez tért – épp ezért puskákkal és bombákkal felszerelt, golyóálló járműve egyszerre az otthona, testvére és szerelme. „Tejesemberként” járja a világot: a néhány megmaradt, fallal körülvett város között hord csomagokat. Ő is egy azok közül, akik nem nyertek bebocsátást az új New Yorkba vagy az új Chicagóba, így kénytelen odakint, a vadonban helytállni a többi eszement között.

Mindez akár egy drámai poszt­apokaliptikus sorozat is lehetne, a Twisted Metal alapja azonban ehhez túl egyszerű: a Sony nyolc részt – és számtalan spinoffot – megélt videojátékaiban a versenyzőknek egyszerűen szét kell zúzniuk egymást. Ehhez mérten a sorozat is igyekszik könnyed, véres és szórakoztató lenni, a karikatúraszerű figurák útjai többször keresztezik egymást, hősünk szerelembe esik és szövetségest is talál, és feltűnik a játék legikonikusabb alakja, a Sweet Tooth nevű kigyúrt halálbohóc is.

Néha azonban a gagyi humortól ijesztően messze sodródunk, hisz’ azok a részek, amelyek azt mutatják be, mi történt a világvége pillanatában, vagy épp azt, hogyan váltak hőseink számkivetett ösztönlényekké, nos, már-már a Last of Ust idézően tragikusak és hátborzongatók. De ettől csak még groteszkebbé válik az egész történet, mert ahhoz nincs elég ilyen jelenet, hogy valódi súlyt adjon a látottaknak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.