Visszhang: tévésorozat  

Twisted Metal

  • SzSz
  • 2023. október 4.

Visszhang

Névtelen autós száguld végig az apokaliptikus tájon.

Nem tudja, honnan jött és hogyan került oda, egyetlen kötődési pontja az autó, amelyben gyerekkorában eszméletéhez tért – épp ezért puskákkal és bombákkal felszerelt, golyóálló járműve egyszerre az otthona, testvére és szerelme. „Tejesemberként” járja a világot: a néhány megmaradt, fallal körülvett város között hord csomagokat. Ő is egy azok közül, akik nem nyertek bebocsátást az új New Yorkba vagy az új Chicagóba, így kénytelen odakint, a vadonban helytállni a többi eszement között.

Mindez akár egy drámai poszt­apokaliptikus sorozat is lehetne, a Twisted Metal alapja azonban ehhez túl egyszerű: a Sony nyolc részt – és számtalan spinoffot – megélt videojátékaiban a versenyzőknek egyszerűen szét kell zúzniuk egymást. Ehhez mérten a sorozat is igyekszik könnyed, véres és szórakoztató lenni, a karikatúraszerű figurák útjai többször keresztezik egymást, hősünk szerelembe esik és szövetségest is talál, és feltűnik a játék legikonikusabb alakja, a Sweet Tooth nevű kigyúrt halálbohóc is.

Néha azonban a gagyi humortól ijesztően messze sodródunk, hisz’ azok a részek, amelyek azt mutatják be, mi történt a világvége pillanatában, vagy épp azt, hogyan váltak hőseink számkivetett ösztönlényekké, nos, már-már a Last of Ust idézően tragikusak és hátborzongatók. De ettől csak még groteszkebbé válik az egész történet, mert ahhoz nincs elég ilyen jelenet, hogy valódi súlyt adjon a látottaknak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.