Visszhang: film

Valami van az ablakban

Visszhang

Alex Herron a tavalyi Menekülj! után megint csak egy sötét múltú tinilány (horror)történetét meséli el, most azonban a család helyett a gyászt, a depressziót és az alkoholizmust választotta központi témájául.

Három tinédzser megy bulizni a semmi közepén álló régi házba – vesztükre. A környéken ugyanis gyilkos ólálkodik, aki egyenként kaszabolná le őket. Ismerős? Sokfelől. Na, de úgy, hogy a gyilkos még ijesztő maszkot is visel? A maga idejében a Sikoly teljes egészében a félelemre és feszültségkeltésre lett kihegyezve, viszont a Valami van… inkább egy sötét jellemdráma lenne – horrorfilmbe csomagolva. Viszont ahhoz, hogy horrorként is működjön, pár hatásos jumpscare nyilván elkelt volna, ám a furcsán időzített hangeffektusok (a felkelő nap vagy egy tál spagetti mögött) inkább viccessé, mint félelmetessé teszik az ebbéli igyekezetet.

Pedig a figurákban volt lehetőség: egy kiskorú alkoholizmusa nem gyakori filmtéma. S a film ugyan eljut a fiú környezetének a felelősségéig is, de hogy is lenne ideje kibontani ezt a szálat, amikor a gyilkolászással is meg kell küzdenie. A főszereplő depressziója annyival van elintézve, hogy kiszór egy marék altatót. De jön a gyilkos, és össze kell kapnia magát, ha meg akarja úszni.

Apropó, gyilkos. Általában az olyan gonoszokat szeretjük, akiknek van saját szabályrendszerük, amelyet, ha megfejtenek az áldozatjelöltek, esélyt kapnak felülkerekedni – itt erről szó sincs. A Valami van… lehetett volna egy érdekes független film is, leginkább akkor, ha eldönti, hogy mit is akar valójában.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”