Visszhang: koncert

Florence + the Machine

Visszhang

Vannak a Szigetnek bejáratott zenekarai.

Ha régen létezett volna a mém fogalma, biztosan mémmé vált volna az egykor szinte állandó fellépő Guano Apes, és persze a The Prodigy visszatérésén is jó volt élcelődni. Lassan Florence Welch és zenekara is ilyen, hiszen az elmúlt hat fesztiválon háromszor is fellépett, de ebben az esetben nincs miért fanyalogni. Akkor sem, ha tényleg minden koncerten pontosan azt kapjuk a most éppen a 2022-es Dance Fever című albumot turnéztató Florence + the Machine-től: van egy háttérben meghúzódó, amúgy nagyon jó zenekar, és előttük pedig Florence Welch, aki valószínűleg akkor is lenyűgözné a közönséget, ha a zenekara nélkül énekelne CD-ről. A 36 éves énekesnőről csak azért nem mondható el, hogy a legjobb formáját hozta, mert valószínűleg ez az egy formája van: átlátszó köntösben, mezítláb szaladgálja körbe a színpadot, kedvesen simogatja meg a közönség első pár sorát, és igyekszik minél többször elvegyülni közöttük. De az egész épp ettől varázslatos, hiszen míg lemezen a Florence + the Machine nem csak jónak, de néha kicsit fárasztónak tűnik, addig koncerten a produkció olyan mindent elárasztó boldogsággá változik, hogy lehetetlen nem mosolyogva bólogatni vagy táncolni. Ám mivel Welch továbbra is a saját tragédiáit adja elő általában a színpadon és a lemezeken, ez a boldogság szerencsére az idei Szigeten sem valamiféle agyonfilterezett tartalom volt, hanem olyan élmény, ami miatt egyáltalán kitalálták a Nagyszínpadot.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.