Visszhang: koncert

Florence + the Machine

Visszhang

Vannak a Szigetnek bejáratott zenekarai.

Ha régen létezett volna a mém fogalma, biztosan mémmé vált volna az egykor szinte állandó fellépő Guano Apes, és persze a The Prodigy visszatérésén is jó volt élcelődni. Lassan Florence Welch és zenekara is ilyen, hiszen az elmúlt hat fesztiválon háromszor is fellépett, de ebben az esetben nincs miért fanyalogni. Akkor sem, ha tényleg minden koncerten pontosan azt kapjuk a most éppen a 2022-es Dance Fever című albumot turnéztató Florence + the Machine-től: van egy háttérben meghúzódó, amúgy nagyon jó zenekar, és előttük pedig Florence Welch, aki valószínűleg akkor is lenyűgözné a közönséget, ha a zenekara nélkül énekelne CD-ről. A 36 éves énekesnőről csak azért nem mondható el, hogy a legjobb formáját hozta, mert valószínűleg ez az egy formája van: átlátszó köntösben, mezítláb szaladgálja körbe a színpadot, kedvesen simogatja meg a közönség első pár sorát, és igyekszik minél többször elvegyülni közöttük. De az egész épp ettől varázslatos, hiszen míg lemezen a Florence + the Machine nem csak jónak, de néha kicsit fárasztónak tűnik, addig koncerten a produkció olyan mindent elárasztó boldogsággá változik, hogy lehetetlen nem mosolyogva bólogatni vagy táncolni. Ám mivel Welch továbbra is a saját tragédiáit adja elő általában a színpadon és a lemezeken, ez a boldogság szerencsére az idei Szigeten sem valamiféle agyonfilterezett tartalom volt, hanem olyan élmény, ami miatt egyáltalán kitalálták a Nagyszínpadot.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.