Visszhang: koncert

M83

Visszhang

Hét évvel ezelőtt szédületesen jó koncertet adott az M83 a Szigeten.

A FreeDome színpadot akkor még A38 sátornak hívták, és zsúfolásig megtelt „szitizenekkel”. Most is hasonló volt a helyzet, legalábbis a buli elején nehéz volt beljebb jutni, a problémát végül a zenekar oldotta meg; kezdetben óriá­si lelkesedés kísért minden egyes beindulást, kiállást, szaxofonszólót, de hamar leülepedett a hangulat. Az Anthony Gonzalez vezette csapat továbbra is verhetetlen az emelkedett filmzene atmoszférában és a retró elektronikában, de végig az volt az érzésünk, mintha egy nem létező film aláfestését játszanák, nem pedig a saját dalaikat. A 2016-os koncert óta két lemezt jelentetett meg az M83, amelyek közül inkább csak az idén márciusban kiadott Fantasy nevezhető hagyományosabb értelemben vett albumnak. Ezen az estén ennek a bemutatója zajlott, amit egyre többen kezdtek megunni, bár az is tény, hogy az aznapi nagyszínpados főfellépő, a Mumford & Sons is elszipkázott jó pár nézőt. Fokozatosan lett szellősebb a nézőtér – különösen azután, hogy a hatalmas eksztázist okozó csúcssláger, a Midnight City is elhangzott. Innentől már csak bő fél ház maradt, és nem sokkal később véget is ért a 75 perces buli. Amelynek egyetlen pozitívuma az volt, hogy a fellépés eredetileg két sávval később, éjjel fél 1-re volt kiírva, így legalább azzal a tudattal sikerült kissé megnyugodni, hogy nem kellett éjszakába nyúlóan várni e nem túl izmos produkcióra.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.