Visszhang: film

Veszélyes

  • 2022. január 19.

Visszhang

A legjobb Mel Gibsonnak. Ki se mozdul a díszletből, annyi a dolga, hogy gondterhelt arccal telefonál, közben fölteszi az asztalra a lábát, lehúz egy pohár whiskyt, vagy bekap valami tablettát – ahogy az amcsi filmekben szokták.

A tablettafogyasztást a vonal túlsó végén tartózkodó, börtönviselt, ám a mészárlásról leszokni vágyó páciensén is számon kéri, amikor az egykori, ám most családja életére törő cimboráinak szúró-, vágó- s nehéz eszközökkel nyélbe ütött megzabolázásának szüneteiben felhívja őt, hogy doki, nem veti-e vissza a terápiát, ha az ember időnként mégis erőszakot alkalmaz holmi túlélés érdekében. Mel Gibson ilyenkor elgondolkodik, és mond valami okosat, mint a házhoz nem jövő körzeti orvos pandémia idején. Csak a lövéseket hallva világosítja fel a terápia sikeréért aggódván a lőfegyver használatát odáig kerülő klienst, hogy ha lőnek az emberre, akkor a verbális meggyőzés nem minden esetben működik.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.