visszhang: koncert

Yard Act

Visszhang

A Leedsben alapított zenekar debütáló anyaga 2022 elején jelent meg.

A James Smith vezette csapat elég hamar bedol­gozta magát az angliai gitárzenét jelenleg uraló szövegmondós posztpunkhullám elitjébe. Az idén második albumát kiadó együttes először járt Magyarországon, ennek megfelelően elég nagy lendülettel vették be a Sziget nagysátrát, és egy órán át nem is nagyon lassítottak. A kvartett élőben egy mindenféle hangszeren játszó, de főleg szintiző session-zenésszel és két vokalista lánnyal egészült ki. Így a színpadkép az összevissza mászkáló zenekari tagokkal színes vásári forgatagra emlékeztetett, ezzel pedig egyszerre idézték meg a Talking Heads, a korai Happy Mondays, illetve a !!! szellemét. A Yard Act diszkó-punkja lehengerlő élőben, és a koncert első fele után leginkább az volt a kérdés, hogy a viszonylag szűk korpuszból kijön-e egy kerek show a végére. A második album kevésbé karakteres dalai nehezítettek a helyzeten, és volt is olyan pillanat, amikor kissé vesztésre állt a Yard Act, de a koncert utolsó harmadának számai (The Overload, 100% Endu­rance, és a záró The Trench Coat Museum) feledtetni tudták ezt. Smith az utolsó dal közben tartott egy megindító beszédet arról, hogy milyen szerencsések ők, hogy zenélhetnek; milyen sok ember van, aki nem ennyire szerencsés és háború sújtotta országban él; majd megköszönte a közönségnek, hogy 75 percig kitartottak (valójában ekkor jártak a koncert 64. percében), és széles mosollyal az arcán levonult a színpadról.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.