Visszhang: sziget

Yves Tumor

Visszhang

A Sziget vitathatatlanul egyik legizgalmasabb koncertjén kaptunk bőségesen pszichedéliát is.

Amikor 2017-ben a kifejezetten kísérleti elektronikában utazó Electrify-sorozat keretében láttam a Trafóban Yves Tumor őserőhöz hasonlító kitörését, elég kevés pénzt tettem volna arra, hogy hét évvel később a Sziget nagyszínpadán láthatom Sean Lee Bowie-t, ez ugyanis Yves Tumor valódi neve. Úgy tűnik, hogy mások is így voltak ezzel, hiszen még az amúgy is elég szellős létszámú Szigethez képest is kevés ember döntött úgy, hogy 17.30-tól erre a koncertre indítják be a pénteket, bár a Trafóba már biztos nem fért volna be ennyi ember.

Amit Yves Tumor most csinál, már nem kísérleti elektronika, nem is kitörés, hanem valamiféle egészen furcsán értelmezett soulos rockzene, elképesztően izgalmasan megtört ütemekkel, remek hangszeresekkel, és persze egy isteni frontemberrel, aki egyszerre nagyon maszkulin, de annyira homoerotikus is, hogy a koncert végén szexet imitáljon a gitárosával. A Sziget vitathatatlanul egyik legizgalmasabb koncertjén kaptunk bőségesen pszichedéliát is, azon viszont öregedő zenerajongóként nehezen tudok túllépni, hogy a produkcióban egészen új értelmezést nyert a fél playback: hagyományosan ez a felvett zenére éneklést jelenti, Yves Tumornál viszont épp a zene ment végig élőben, és sokszor egyáltalán nem énekelt. Különösen annak fényében furcsa ez, hogy az egész produkció róla van elnevezve, de hát 2024-ben már tényleg ott tartunk, hogy hülyeség ilyeneken fennakadni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.