Visszhang: sziget

Yves Tumor

Visszhang

A Sziget vitathatatlanul egyik legizgalmasabb koncertjén kaptunk bőségesen pszichedéliát is.

Amikor 2017-ben a kifejezetten kísérleti elektronikában utazó Electrify-sorozat keretében láttam a Trafóban Yves Tumor őserőhöz hasonlító kitörését, elég kevés pénzt tettem volna arra, hogy hét évvel később a Sziget nagyszínpadán láthatom Sean Lee Bowie-t, ez ugyanis Yves Tumor valódi neve. Úgy tűnik, hogy mások is így voltak ezzel, hiszen még az amúgy is elég szellős létszámú Szigethez képest is kevés ember döntött úgy, hogy 17.30-tól erre a koncertre indítják be a pénteket, bár a Trafóba már biztos nem fért volna be ennyi ember.

Amit Yves Tumor most csinál, már nem kísérleti elektronika, nem is kitörés, hanem valamiféle egészen furcsán értelmezett soulos rockzene, elképesztően izgalmasan megtört ütemekkel, remek hangszeresekkel, és persze egy isteni frontemberrel, aki egyszerre nagyon maszkulin, de annyira homoerotikus is, hogy a koncert végén szexet imitáljon a gitárosával. A Sziget vitathatatlanul egyik legizgalmasabb koncertjén kaptunk bőségesen pszichedéliát is, azon viszont öregedő zenerajongóként nehezen tudok túllépni, hogy a produkcióban egészen új értelmezést nyert a fél playback: hagyományosan ez a felvett zenére éneklést jelenti, Yves Tumornál viszont épp a zene ment végig élőben, és sokszor egyáltalán nem énekelt. Különösen annak fényében furcsa ez, hogy az egész produkció róla van elnevezve, de hát 2024-ben már tényleg ott tartunk, hogy hülyeség ilyeneken fennakadni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.