8 kérdés – DJ Titusz

  • G. A.
  • 2013. július 16.

Zene

DJ Titusz, a legnagyobb magyar bárkinek megadja a számát, de nem ezért szereti a rossz lemezeket. A Bëlga oszlopa 8 kérdésünkre 8 választ adott.
false

 

Fotó: MTI – Kollányi Péter

1. Mikor sírtál utoljára?

Amikor meghalt Johnny Cash…

2. Kinek adnád meg szívesen a telefonszámod?

Végül is bárkinek, csak ne zaklassanak.

3. Melyik napot törölnéd ki a múltadból, ha ez lehetséges volna?

Amelyiktől szúrást kaptam tavaly nyáron.

4. Melyik lemezt vágtad a sarokba legutóbb, mert annyira rossznak találtad?

Nem tennék ilyet soha egy lemezzel. Hiszek egyfajta zenei dialektikában, a rossz lemezek egy másik skálán jó helyezéseket érhetnek el nálam – kifejezetten gyűjtöm őket, borzasztóan szórakoztatóak tudnak lenni.

5. Mi a legjobb drog a világon?

A crack, bár még nem próbáltam, és valószínűleg már nem is fogom.

6. Ki a legnagyobb magyar?

Hát én – meg az a Széchenyi…

7. Királyság vagy köztársaság?

A romantikus oldalam a királyság felé húz, a praktikus a köztársasághoz (vagy fordítva?), nem tudok dönteni.

8. Mennyibe kerül egy napijegy a Szigetre?

Nem tudom, én ingyen járok mint zenész.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.