rés a présen

A nagy bumm

Selmeczi Ágnes, a PostART Kulturális Színtér vezetője

  • rés a présen
  • 2021. szeptember 8.

Zene

"A PostART-ot egy véletlen indította el"

rés a présen: Hogyan kerültél Budaörsre?

Selmeczi Ágnes: Tizenkét éve költöztem oda a családommal, s azóta gyökeresen megváltozott az életem, rájöttem, hogy a kisvárosi életet szeretem igazán. Rövid időn belül jó kapcsolatba kerültem a város vezetői­vel, akik bizalmat szavaztak az első rendezvényeimhez, aztán jöttek egymás után a lehetőségek.

rap: Mióta van a Post­ART?

SÁ: A PostART-ot egy véletlen indította el: a régi postaépület üresen állt már hónapok óta és egyszer bejöhettem megnézni, aztán csak az járt a fejemben, hogy kiállítást szeretnék csinálni benne. Akkor persze mindenki bolondnak nézett. Az első kiállítás Ázbej Kristóf fuzionista művész és Hajdú Bence digitális technikával készített „elhagyatott” képeinek közös kiállítása volt, s ebben az indusztriális környezetben, a Budaörsi Latinovits Színház zseniális fénytechnikusának a megvilágításában eldöntötte a sorsomat: ezt folytatni kell. Apránként sikerült felújítani, használhatóvá tenni az épületet. A nagy „bumm” tavaly következett be, amikor az épületet tulajdonló önkormányzat a korábbi szükséges és sürgető állagmegóvási munkák után felújításra is rászánta magát, így most már gyönyörű környezetben tudunk működni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

A műfaj legnagyobbjaival

Tegye fel a kezét, akinek Bayreuth hallatán először nem Wagner jut eszébe. Nem csoda, hiszen 1876, Wagner Festspielhausának, a kizárólag Wagner-operák előadására épített operaháznak a megnyitása óta a két név elválaszthatatlanul összefonódott. De a városnak van egy másik elsőrangú fesztiválja is.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.