rés a présen

A nagy bumm

Selmeczi Ágnes, a PostART Kulturális Színtér vezetője

  • rés a présen
  • 2021. szeptember 8.

Zene

"A PostART-ot egy véletlen indította el"

rés a présen: Hogyan kerültél Budaörsre?

Selmeczi Ágnes: Tizenkét éve költöztem oda a családommal, s azóta gyökeresen megváltozott az életem, rájöttem, hogy a kisvárosi életet szeretem igazán. Rövid időn belül jó kapcsolatba kerültem a város vezetői­vel, akik bizalmat szavaztak az első rendezvényeimhez, aztán jöttek egymás után a lehetőségek.

rap: Mióta van a Post­ART?

SÁ: A PostART-ot egy véletlen indította el: a régi postaépület üresen állt már hónapok óta és egyszer bejöhettem megnézni, aztán csak az járt a fejemben, hogy kiállítást szeretnék csinálni benne. Akkor persze mindenki bolondnak nézett. Az első kiállítás Ázbej Kristóf fuzionista művész és Hajdú Bence digitális technikával készített „elhagyatott” képeinek közös kiállítása volt, s ebben az indusztriális környezetben, a Budaörsi Latinovits Színház zseniális fénytechnikusának a megvilágításában eldöntötte a sorsomat: ezt folytatni kell. Apránként sikerült felújítani, használhatóvá tenni az épületet. A nagy „bumm” tavaly következett be, amikor az épületet tulajdonló önkormányzat a korábbi szükséges és sürgető állagmegóvási munkák után felújításra is rászánta magát, így most már gyönyörű környezetben tudunk működni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.