rés a présen

A nagy bumm

Selmeczi Ágnes, a PostART Kulturális Színtér vezetője

  • rés a présen
  • 2021. szeptember 8.

Zene

"A PostART-ot egy véletlen indította el"

rés a présen: Hogyan kerültél Budaörsre?

Selmeczi Ágnes: Tizenkét éve költöztem oda a családommal, s azóta gyökeresen megváltozott az életem, rájöttem, hogy a kisvárosi életet szeretem igazán. Rövid időn belül jó kapcsolatba kerültem a város vezetői­vel, akik bizalmat szavaztak az első rendezvényeimhez, aztán jöttek egymás után a lehetőségek.

rap: Mióta van a Post­ART?

SÁ: A PostART-ot egy véletlen indította el: a régi postaépület üresen állt már hónapok óta és egyszer bejöhettem megnézni, aztán csak az járt a fejemben, hogy kiállítást szeretnék csinálni benne. Akkor persze mindenki bolondnak nézett. Az első kiállítás Ázbej Kristóf fuzionista művész és Hajdú Bence digitális technikával készített „elhagyatott” képeinek közös kiállítása volt, s ebben az indusztriális környezetben, a Budaörsi Latinovits Színház zseniális fénytechnikusának a megvilágításában eldöntötte a sorsomat: ezt folytatni kell. Apránként sikerült felújítani, használhatóvá tenni az épületet. A nagy „bumm” tavaly következett be, amikor az épületet tulajdonló önkormányzat a korábbi szükséges és sürgető állagmegóvási munkák után felújításra is rászánta magát, így most már gyönyörű környezetben tudunk működni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.