Lemez

Kirobbanó kedvvel

Amanda Palmer: Theatre Is

  • - greff -
  • 2012. november 22.

Zene

Amanda Palmer ott van mindenütt. Nemcsak a közösségi oldalak legaktívabb híressége ő, idén a legjobb hírek is róla szóltak: korunk egyik jelentős exhibicionistája hol azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy pucéran tűnt fel egy Flaming Lips-klipben, hol meg azzal, hogy sikerült egymillió dollárt (!) összekalapoznia rajongóitól a legfrissebb lemezére, végül, hogy jelentős vagyon ide vagy oda, eredetileg mégsem akarta készpénzzel honorálni a vendégzenészeket az aktuális turnéján - az utóbbiból a neten kibontakozó, felettébb tanulságos vita szórakoztatási együtthatójáról legyen elég annyi, hogy még a producerek Thomas Bernhardja, Steve Albini is belebonyolódott. A legnagyobb dicséret, ami a Theatre Is Evilről ezek után elmondható, alighanem az, hogy izgalmasabbnak tudja mutatni a dalszerző Palmert a médiahős Amandánál.


Palmer harmadik szólólemeze az egyik legdrágább hangzású album, amit egy zenész valaha is függetlenül, kiadók és egyéb mankók támasza nélkül összehozott, és a csillogóra szidolozott felület remekül mutat ezeken a dalokon. Hiszen míg a Kurt Weill ihlette hangulatos kabaré-poppal feltűnt Dresden Dolls énekesnője szólóban is képes teátrális lenni (halld a drámai nyitódalt vagy a lemez számos, többnyire kissé túlhúzott balladáját), leginkább mégiscsak arra koncentrál, hogy összebarátkoztassa a klasszikus glamet a 80-as évek slágerpopjával. Mintha Cindy Lauper a The Knack élén Bowie- és T. Rex-számokat harsogna - elemi erővel, kirobbanó kedvvel, egy erős személyiség gesztusaival, aki szép lassan a csúcsra ér.

8ft./Neon Music, 2012

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.