Koncert

Angyalok és mindenszentek

Dave Gahan & Soulsavers Berlinben

Zene

Berlin követi a hagyományokat – ami azt is jelenti, hogy október 31-én majdnem minden második polgár horrorszerkót és zombisminket ölt.

Idén azonban tett róla valaki, hogy már a halloween előtti napon is jó páran feketébe öltözzenek: 30-án ugyanis Dave Gahan és a Soulsavers celebrált misét a német fővárosban, melyen – a Telekom és az Electronic Beats segítségével – a Narancs is tiszteletét tette.

A Depeche Mode frontembere és a brit producer-/zenészcsapat újabb közös albumáról pont a múlt heti számunkban írtunk; a lemezt egy mindössze hatállomásos mini turné követi – Berlin a negyedik a sorban. A helyszín a némileg cirkuszszerű, kábé 3000 főt befogadó Tempodrom – aki Gahant eddig az arénák és stadionok hatalmas kifutóin szokta meg, annak szokatlan látvány lehet a kicsi színpad. Néha érződik is, hogy a főhős legszívesebben végigszántaná a terepet – de hát ez azért mégiscsak egy kisebb koncert, lassú dalokkal. Hiszen az Angels & Ghosts meglehetősen belassultra sikeredett – bár ez sem az énekest, sem a közönséget nem zavarja. Annyira euforikus a hangulat, mintha egy DM-koncerten lennénk, hát még amikor az új album egyetlen gyors dala, az All Of This And Nothing is felcsendül! Érdekes módon a program majdnem felét az előző anyag, a The Light The Dead See dalai teszik ki a színpadon, ahol tízen tartózkodnak, ami elég nagy létszámemelkedés az ötfős Mode-produkcióhoz képest.

A ráadás aztán elhozza a Soulsavers előtti korszakot is, fokozatosan megyünk vissza az időben: előbb megkapjuk az Hourglass album kimagasló slágerét, a Kingdomot, nagyon durván átdolgozva, aztán nagyjából az eredeti verzióban előadják a Dirty Sticky Floorst is a 2003-as szólódebütről. DM nélkül természetesen nem fejeződhet be az este: elhangzik rendkívül hosszú változatban a Condemnation, amely köztudottan Gahan kedvenc Mode-dala, a vége pedig a Walking In My Shoesé – miközben a közönség összes tagja egy „Thanks for visiting Berlin” feliratot mutat a zenészek felé. Bruttó 80 percet követően aztán villanyoltás, gépzene, miközben fekete ruhás, de nagyon vidám arcú emberek özönlenek kifele az épületből abban a tudatban, hogy ezzel az élménnyel simán ki lehet húzni a következő Depeche Mode-koncertig.

Tempodrom, Berlin, október 30.

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.