Koncert

Arcade Fire

  • - legát -
  • 2018. július 21.

Zene

„Ahogy az események hatása alatt kóválygunk szálláshelyünkre a zágrábi éjszakában, abban reménykedünk, hogy legközelebb már nem kell külföldre utaz­nunk Arcade Fire-koncertért” – írtuk tavalyi lelkesedésünkben (lásd: Csapatépítők, 2017. június 29.), így hát az igazság pillanatának is tekinthettük volna a vasárnapi koncertet. De elsőre sajnos az vált egyértelművé, hogy a montréali zenekart milliós példányszámban eladott lemezei és milliós nézőszámú világturnéi ellenére sem ismerik Magyarországon, a várva-várt első budapesti fellépésükre alig kíváncsiak. Persze minden rosszban van valami jó, valószínűleg nincs még egy hely a világon, ahol olyan közelről és ilyen kényelmesen lehet megtekinteni Win Butlerékat, mint Budapesten.

Noha a mostani turné apropója a tavaly megjelent Everything Now című album (lásd: A kevesebb több, 2017. augusztus 10.), a kétórás program inkább afféle életmű-keresztmetszet volt. A dalokat szinte azonos arányban válogatták össze az eddig megjelent öt albumról, így akik most ismerkedtek az együttessel, a legjobb számokat kapták, a rajongók pedig megelégedéssel nyugtázhatták, hogy megvan minden sláger, a legfrissebbeket (Everything Now, Creature Comfort) ugyanolyan, világsztároktól szokatlan lelkesedéssel játszották el, mint a legrégebbieket (Neighborhood 1-2-3, Rebellion, Wake Up), és nem maradhattak ki olyan alapművek sem, mint a Sub­urbs, a Neon Bible, a Ready to Start vagy a Reflektor. Meg nem tudnám mondani, hogy a felpörgetettség, vagy mégis az üres lelátók okozta csalódottság lehetett az oka, de az bizonyos, hogy ez a szimpatikus és hatalmas zenei tudással rendelkező társaság a koncert két órája alatt egy szusszanásnyi időt sem hagyott, még a számok között is valamiféle sűrű átkötő zaj szólt, szó szerint lezavarták a programot (tegyük hozzá, borzasztó profin), miközben legszívesebben felkiáltottunk volna a színpadra: nem kéne úgy sietni, ez nem lóverseny.

Papp László Aréna, június 17.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”