Lemez

Benee: Hey U X

  • - minek -
  • 2020. november 19.

Zene

A lassan végtelennek tűnő vírusszezon egyik viharos slágere lett az alig 20 éves, kétségtelenül egyéni hangú új-zélandi dalszerző-énekesnő még tavaly ősszel kijött szerzeménye. A szakítás utáni helyzetjelentésnek készült, kedvesen bolond Supalonely (a rokonlélek Gus Dapperton vokáljával) az új helyzetben átértelmeződve váratlan hisztériát idézett elő, és hírességek versengtek, ki tud ütősebb rövid táncvideót készíteni a TikTok-ra. A többek között Elton John által is az egekbe dicsért ifjú tehetség joggal érezhette úgy, hogy érdemes felülni a dal sikerének hullámára, és az eredmény azt igazolja, hogy (sztárvendégei segítségével) képes egy egész estés produkciót is összerakni. Persze megy neki egyedül is, a kissé abszurd szövegű Snail mellett olyan kis remeklések bizonyítják ezt, mint az albumnyitó indiepop blokk (Happen to Me, Same Effect), a mélyen funky Kool vagy az If I Get to Meet You gyors ritmusú tánczenéje. Sok gond a duettekkel sincs, például a Grimes breakbeat ütemeivel és bájteli énekhangjával kiteljesedő Sheesh egy kora 90-es hangulatú rave sláger, bár Benee autotune által kilapított vokálja szinte felismerhetetlen. A hasonló mértékben eltúlzott hangmanipulációnak esik áldozatul a Lily Allennel közös Plain, amit sokban ment Flo Milli reppelése. De az is igaz, hogy ha valami irritálná a befogadót, akkor a következő pillanatban helyrebillenti egy csábító harmónia, mivel abban nincs hiány ezen a végeredményben ígéretes bemutatkozó lemezen.

 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Megbillenve

Eddig csak a fideszes médiagépezet és a kormányzati, állami propaganda folytatott lélektani hadviselést (is) Magyar Péter ellen, ám jó ideje működik ez már visszafele is – úgy tűnik, nem is hatástalanul.

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.

Dőlve halnak

Lóhalálában terjesztették be és fogadták el egy salátatörvénybe csomagolva a védett erdők könnyebb letarolását lehetővé tevő módosításokat a kormánypárti képviselők. Az erdőkért aggódó szakemberek is csak találgatnak, kinek sürgős a várható erdőirtás.