Lemez

Benee: Hey U X

  • - minek -
  • 2020. november 19.

Zene

A lassan végtelennek tűnő vírusszezon egyik viharos slágere lett az alig 20 éves, kétségtelenül egyéni hangú új-zélandi dalszerző-énekesnő még tavaly ősszel kijött szerzeménye. A szakítás utáni helyzetjelentésnek készült, kedvesen bolond Supalonely (a rokonlélek Gus Dapperton vokáljával) az új helyzetben átértelmeződve váratlan hisztériát idézett elő, és hírességek versengtek, ki tud ütősebb rövid táncvideót készíteni a TikTok-ra. A többek között Elton John által is az egekbe dicsért ifjú tehetség joggal érezhette úgy, hogy érdemes felülni a dal sikerének hullámára, és az eredmény azt igazolja, hogy (sztárvendégei segítségével) képes egy egész estés produkciót is összerakni. Persze megy neki egyedül is, a kissé abszurd szövegű Snail mellett olyan kis remeklések bizonyítják ezt, mint az albumnyitó indiepop blokk (Happen to Me, Same Effect), a mélyen funky Kool vagy az If I Get to Meet You gyors ritmusú tánczenéje. Sok gond a duettekkel sincs, például a Grimes breakbeat ütemeivel és bájteli énekhangjával kiteljesedő Sheesh egy kora 90-es hangulatú rave sláger, bár Benee autotune által kilapított vokálja szinte felismerhetetlen. A hasonló mértékben eltúlzott hangmanipulációnak esik áldozatul a Lily Allennel közös Plain, amit sokban ment Flo Milli reppelése. De az is igaz, hogy ha valami irritálná a befogadót, akkor a következő pillanatban helyrebillenti egy csábító harmónia, mivel abban nincs hiány ezen a végeredményben ígéretes bemutatkozó lemezen.

 

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hol az ember?

A megfilmesíthetetlen könyvek megfilmesítésének korát éljük – ezek pedig nagyrészt sci-fik. Herbert Ross Dűnéjének sokszor nekifutottak, mire Denis Villeneuve szerzői húrokat pengető két blockbustere végre a tömegek igényeit is képes volt kielégíteni; Isaac Asimov Alapítványából az Apple készített immár második évadát taposó, csillogó űroperát – a Netflix pedig az elmúlt évek egyik legnagyobb sikerű, kultikus hard sci-fijébe, Liu Ce-hszin kínai író Hugo-díjas A háromtest-triló­giá­jába vágott bele.

Nem viccelnek

  • - minek -

Poptörténeti szempontból is kerek jubileumokkal teli lesz ez az év is – novemberben lesz negyven éve, hogy megjelent a The Jesus and Mary Chain első kislemeze, a melódiát irgalmatlan sípolásba és nyavalyatörős ritmusba rejtő Upside Down.

Elszáll a madárnő

„Én nem tudok, és nem is szeretek a képeimről beszélni. Amit el tudok mondani, azt csak színnel tudom elmondani. Képeimbe belefestettem az életem tragédiáit és örömeit. Ez volt az életem” – halljuk a művész vallomását a kiállítás első termében, a falra vetített 1977-es rövidfilm részleteként.

Aktivizmus színészekkel

  • Erdei Krisztina

Csoszó Gabriella aktivista fotós, töretlen kitartással vesz részt az ellenzéki tüntetéseken és osztja meg képeit azokkal, akik szeretnének mást is látni, mint amit a NER kínál.

Házasok hátrányban

  • Kiss Annamária

Középkorú házaspár egy protokollparti után vendégül lát egy fiatal párt egyetemi lakosztályuk teraszán, hajnali kettőkor. Az elején mit sem sejtenek arról, hogy ez lesz valamennyiük életének talán leghosszabb éjszakája.