Dua Lipa csillaga

Büszkén és magabiztosan

Zene

A napokban 27. születésnapját ünneplő Dua Lipának valószínűleg eszében sincs csatlakozni a „huszonhetesek klubjához”. Nosztalgikus diszkóritmusai és mély, süvöltő hangja inkább azt hirdetik, hogy milyen jó normálisnak lenni. Az albán származású londoni énekesnő az idén ismét headliner a Szigeten.

„Amíg alatta fekszel, nem jutsz túl rajta” – énekelte 2017-ben, első igazán nagy, New Rules (Új szabályok) című slágerében, amely pont nem arról szólt, hogy a szerelem elemészt és ez hű, de jó nekem. Épp az ellenkezőjét írták elő a dalban lefektetett szabályok: hogy ne engedd be, ne hívd vissza, ne aludj nála, legyetek ezentúl „csak barátok”. A klipben, amelyet a megjelenése óta 2,7 milliárdnyian láttak a YouTube-on, tizen-, huszonéves lányok táncolnak egy ottalvós bulin, és eszükben sincs, hogy fiúkat engedjenek maguk közé.

Az X-Faktor arca

Dua Lipa sztorija túl szép, hogy igaz legyen. 1995-ben született Londonban, emigráns koszovói szülők gyerekeként. Apja, akinek zenei­sége kezdettől hatott rá, rockbandában énekelt és gitározott. A kislány már ötévesen az MTV-t nézte és a slágereket énekelte a készülék előtt. Tizenegy éves volt, amikor a család hazatelepedett Pristinába, a művészeti iskola és a helyi ifjúsági kórus azonban nem volt elég neki, és négy év múlva meggyőzte a szüleit, hogy hadd költözzön vissza a brit fővárosba. Justin Bieber sikerén felbuzdulva feldolgozásokat készített a YouTube-ra Christina Aguilera, Pink és Nelly Furtado dalaiból, miközben hoszteszként dolgozott egy mexikói étteremben a Sohóban. Modellkedést is vállalt, a brit X-Faktor 2013-as reklámjában felfedezésre váró amatőr énekest kellett alakítania. A Sister Sledge 1979-es dalát, a Lost in Musicot énekelte teregetés közben, és köré gyűltek a szomszédok.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”