Dua Lipa csillaga

Büszkén és magabiztosan

Zene

A napokban 27. születésnapját ünneplő Dua Lipának valószínűleg eszében sincs csatlakozni a „huszonhetesek klubjához”. Nosztalgikus diszkóritmusai és mély, süvöltő hangja inkább azt hirdetik, hogy milyen jó normálisnak lenni. Az albán származású londoni énekesnő az idén ismét headliner a Szigeten.

„Amíg alatta fekszel, nem jutsz túl rajta” – énekelte 2017-ben, első igazán nagy, New Rules (Új szabályok) című slágerében, amely pont nem arról szólt, hogy a szerelem elemészt és ez hű, de jó nekem. Épp az ellenkezőjét írták elő a dalban lefektetett szabályok: hogy ne engedd be, ne hívd vissza, ne aludj nála, legyetek ezentúl „csak barátok”. A klipben, amelyet a megjelenése óta 2,7 milliárdnyian láttak a YouTube-on, tizen-, huszonéves lányok táncolnak egy ottalvós bulin, és eszükben sincs, hogy fiúkat engedjenek maguk közé.

Az X-Faktor arca

Dua Lipa sztorija túl szép, hogy igaz legyen. 1995-ben született Londonban, emigráns koszovói szülők gyerekeként. Apja, akinek zenei­sége kezdettől hatott rá, rockbandában énekelt és gitározott. A kislány már ötévesen az MTV-t nézte és a slágereket énekelte a készülék előtt. Tizenegy éves volt, amikor a család hazatelepedett Pristinába, a művészeti iskola és a helyi ifjúsági kórus azonban nem volt elég neki, és négy év múlva meggyőzte a szüleit, hogy hadd költözzön vissza a brit fővárosba. Justin Bieber sikerén felbuzdulva feldolgozásokat készített a YouTube-ra Christina Aguilera, Pink és Nelly Furtado dalaiból, miközben hoszteszként dolgozott egy mexikói étteremben a Sohóban. Modellkedést is vállalt, a brit X-Faktor 2013-as reklámjában felfedezésre váró amatőr énekest kellett alakítania. A Sister Sledge 1979-es dalát, a Lost in Musicot énekelte teregetés közben, és köré gyűltek a szomszédok.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."