Dua Lipa csillaga

Büszkén és magabiztosan

Zene

A napokban 27. születésnapját ünneplő Dua Lipának valószínűleg eszében sincs csatlakozni a „huszonhetesek klubjához”. Nosztalgikus diszkóritmusai és mély, süvöltő hangja inkább azt hirdetik, hogy milyen jó normálisnak lenni. Az albán származású londoni énekesnő az idén ismét headliner a Szigeten.

„Amíg alatta fekszel, nem jutsz túl rajta” – énekelte 2017-ben, első igazán nagy, New Rules (Új szabályok) című slágerében, amely pont nem arról szólt, hogy a szerelem elemészt és ez hű, de jó nekem. Épp az ellenkezőjét írták elő a dalban lefektetett szabályok: hogy ne engedd be, ne hívd vissza, ne aludj nála, legyetek ezentúl „csak barátok”. A klipben, amelyet a megjelenése óta 2,7 milliárdnyian láttak a YouTube-on, tizen-, huszonéves lányok táncolnak egy ottalvós bulin, és eszükben sincs, hogy fiúkat engedjenek maguk közé.

Az X-Faktor arca

Dua Lipa sztorija túl szép, hogy igaz legyen. 1995-ben született Londonban, emigráns koszovói szülők gyerekeként. Apja, akinek zenei­sége kezdettől hatott rá, rockbandában énekelt és gitározott. A kislány már ötévesen az MTV-t nézte és a slágereket énekelte a készülék előtt. Tizenegy éves volt, amikor a család hazatelepedett Pristinába, a művészeti iskola és a helyi ifjúsági kórus azonban nem volt elég neki, és négy év múlva meggyőzte a szüleit, hogy hadd költözzön vissza a brit fővárosba. Justin Bieber sikerén felbuzdulva feldolgozásokat készített a YouTube-ra Christina Aguilera, Pink és Nelly Furtado dalaiból, miközben hoszteszként dolgozott egy mexikói étteremben a Sohóban. Modellkedést is vállalt, a brit X-Faktor 2013-as reklámjában felfedezésre váró amatőr énekest kellett alakítania. A Sister Sledge 1979-es dalát, a Lost in Musicot énekelte teregetés közben, és köré gyűltek a szomszédok.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.