Gyász

Carlo

Hunyadi Károly (1957–2023)

  • Víg Mihály
  • 2023. május 17.

Zene

Meglátni őt és összebarátkozni – egy pillanat műve volt. Akkoriban szerettek szóba elegyedni egymással a tömegből kitűnő rokonszenves emberek. Finom tapintat, úri viselkedés, igazi érdeklődés, kíváncsiság, elegancia. Ez volt Károly.

Meglepően szép melódiákat írt, amelyek mindenkor elkísérnek. Le­vert vagy, Felejthetetlenek, Nem segít, Mániákus depresszió… A Földre szállót Vető János, az Elmúlikot Kozma György, a Forradalom című dalt Najmányi László szövegére írta.

Egyszerre tanultuk egymástól, hogyan lehet számokat írni, mert mindkettőnknek ez volt akkoriban a legfőbb célunk. Ő mondott egy akkordot, én mondtam a másikat. Mondtam egy szót, ő folytatta. Soha meg nem hálálható kamasz-, fiatalfelnőtt-barátsággal ajándékozott meg minket a sors, amilyen talán mindenkinek volt, amikor kereste a helyét ezen a világon. Mintha minden együtt töltött óra csak azért lett volna, hogy életre szóló emléket hagyjon. Figyelmes testvériség, „kivitelezett kedvesség” – ahogy Baksa Soós János mondta.

Aztán az élet elsodort minket egymástól, de igazából soha nem vesztünk össze. Én betértem a Hit Gyülekezetébe, ő akkor még nem. Nem értette, hogy miért olyan fontos, hogy „bővölködésre hívott minket az Úr”. Zavarta, hogy a pénz ilyen fontos.

Ezután ment Berlinbe, ahol valóban zűrzavaros életet élhetett, amiről sokat nem tudok. Amikor hazatoloncolták, úgy tudom, Pajor Tamás segítségével talált egy jó intézményt Szigetváron, ahol meggyógyult. Szinte természetesnek láttam, hogy ő maga is Németh Sándoréknál kötött ki. Nem lett belőle valami nagy, tűzön-vízen át térítő, a gyülekezet gimnáziumának rendszergazdája lett.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.