Lemez

Jéghideg éj

Chromatics: Kill For Love

  • Nagy V. Gergõ
  • 2012. május 2.

Zene

Nem tűnt volna mondjuk egyébként sem vacaknak, de azért a Drive lopakodásra komponált nyitányát nagyban a háttérzene baljós cincogása avatta annyira vagánnyá - rögtön Ryan Gosling fogpiszkálója mellett. A Tick Of The Clock mozgóképes debütje szélesebb körben is ismertté tette a blogoszférában már egy ideje kaserolt Chromaticsot, amely afféle bárdolatlan no-wave bandaként indult a kétezres évek elején, hogy aztán a Glass Candyből ismert Johnny Jewel csatlakozása után italodiszkóból, szintipopból és posztpunkból egyaránt merítő markáns hangzással hívja föl magára a figyelmet. A várva várt negyedik korong az elődjéhez (Night Drive) hasonlóképp nagyvárosi melankóliát árasztó, jéghideg tapintású elektropopslágerekből és jobbára instrumentális, atmoszferikus tételekből épül föl - ám nagyobbára ezzel együtt is egységesnek mutatkozik. Mert jóllehet a lemez legizmosabb számaiban rendre a lebegős hangú Ruth Radelet búg a hűvös, monoton alapok, a pulzáló analóg szintik és a száraz gitárok fölött, a jelenlétét nélkülöző, látványosan filmzenés karakterű tételek sem feltétlenül lógnak ki a képből - inkább erősítik a végig lefegyverző, noiros atmoszférát. Johnny Jewel egyként nagy becsben tartja a nyolcvanas évek legkommerszebb popdíváit és patinásabb filmzenéit (néhol ezúttal is kísért Giorgio Moroder, a Goblin vagy épp John Carpenter szelleme), s e vonzalmait prímán sikerült szintetizálnia a legújabb korongon. Ráadásképp a Chromaticsnak összejött egy szolid bravúr: Neil Young leginkább közhellyé koptatott dalát (Hey Hey My My) új életre lehelve tudják elénk vezetni.

Italians Do It Better, 2012

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.