A glasgow-i indie-színtér két ismert figurája, Iain Cook és Martin Doherty által alapított Chvrches a szintén nem kezdő Lauren Mayberry énekesnő csatlakozásával vált teljessé. Rögtön az első kislemezeiknél felfigyelt rá a blogoszféra, hogy milyen tökéletesen írnak a nyolcvanas évek szintipopját mímelve azonnal ható, klubkompatibilis popslágereket, a 2013-ban megjelent The Bones Of What You Believe pedig az összes ígéretet teljesítette. Igaz, ez nem jelentett többet annál (de kevesebbet sem), hogy végig hibátlan, ám meglehetősen szűk határok között mozgó popdalok sorakoztak rajta hidegen és melegen pulzáló szintikkel, puffogó dobgépekkel – és ami a legfontosabb, emlékezetes refrének egész sorával.
Ahogy az első lemez sem nagyon tett hozzá az összképhez a korai kislemezek után, úgy most a másodikra sem változtattak lényegileg a formulán. Az Every Open Eye gyakorlatilag ugyanolyan, de ugyanolyan jó is lett, mint az elődje volt. A Chvrches ezzel azoknak a mai zenekaroknak lehet a mintaképe, amelyekről szinte már az alakulásuk pillanatában leírnak mindent, mégis szerethetők maradnak, mert az átlagnál sokkal jobban értik a dolgukat; a nyolcvanas éveket, a szintipopot – és talán a korunkat is. Lauren Mayberry ugyanis egyszerre hozza – akarva-akaratlanul – a cuki, kislányos vonalat és – tudatosan – a véleményéért kiálló, érett nő szerepét. Így viszont a férfitekintet céltáblájaként és mint vitriolos tollú újságíró a zenei diskurzusok helyett inkább társadalmi indíttatású think piece-ekben pörgeti közvetlenül és közvetetten is a zenekara nevét.
Universal, 2015