Cowboy Junkies: The Wilderness

Visszafelé, befelé

  • - greff -
  • 2012. május 29.

Zene

Most, hogy a múlt nyáron a Szigeten varázsoló kanadai zenekar Enrique Martínez Celaya-festményekhez igazított négylemezes Nomad-sorozatának utolsó darabja is megjelent, világosan látszik, hogyhuszonhat évvel az indulása után a Cowboy Junkies akkor tud a legizgalmasabb lenni, amikor vesz egy nagy levegőt, és kilép a maga bluesból, folkból és a Neil Young-féle rockzenéből felépített indigókék világából. A kínai motívumokat magába építő experimentális Renmin Park és az erőteljesen a pszichedélia felé táguló Sing In My Meadow érdekesebb zenét kínált a Vic Chesnutt-feldolgozásokat közreadó Demonsnál vagy a most megjelent The Wildernessnél - ez azonban nem jelenti egyúttal automatikusan azt is, hogy ezeken hallhattuk volna a legjobb számokat. Épp ellenkezőleg: a következetesen a zenekar saját, jól bejáratott ösvényére visszahúzódó Wilderness első négy, otthonosan introvertált dala olyan szívhasítóan sűrűre sikeredett, hogy hajlamosak volnánk mégis inkább emellé letenni a voksunkat a négy album közül.


 

A lemez többi száma aztán már nem ennyire intenzív és emlékezetes, de mivel mindet Margo Timmins, a lassú és szomorú rockzene egyik legellenállhatatlanabb hangja énekli, még sincs kedve az embernek léptetni egyiket sem. Összességében a The Wilderness szép és nagyon egységes munka (olyannyira, hogy a záró Fuck, I Hate The Cold ki is lóg kicsit a maga diszkrét középtempójával) - a zsenialitástól és az újszerűségtől távol, a meghitt kandallómelegséghez igen közel.

Razor and Tie, 2012


Figyelmébe ajánljuk

Nagyon balos polgármestert választhat New York, ez pedig az egész Demokrata Pártot átalakíthatja

Zohran Mamdani magát demokratikus szocialistának vallva verte meg simán a demokrata pártelit által támogatott ellenfelét az előválasztáson. Bár New York egész más, mint az Egyesült Államok többi része, az identitáskeresésben lévő demokratáknak minta is lehet a 33 éves muszlim politikus, akiben Donald Trump már most megtalálta az új főellenségét.

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.