Lemez

Dave Gahan & Soulsavers: Angels & Ghosts

Zene

Egy ideje már megszokhattuk, hogy négy­évente érekezik új Depeche Mode-lemez, aztán jön a hozzá tartozó monstreturné, a köztes időben pedig Dave Gahan előrukkol egy szólóanyaggal. A 2003 előtt dalszerzőként egyáltalán nem alkotó énekes előbb egy rockosabb (Paper Monsters), majd egy elektronikusabb lemezzel (Hourglass) jelentkezett, 2012-ben pedig a Soulsavers nevű produceri csapattal szövetkezve adott ki albumot (The Light The Dead See). Az idei közös album aztán már Dave Gahan & Soulsavers néven látott napvilágot, nyilván egy kicsit az eladhatóság miatt is, bár tény, hogy az első koprodukcióval ellentétben itt már tényleg mindegyik dalt az 53 éves hérosz énekli. A hangvétel többnyire rockos: majd’ mindegyik számban a gitárok dominálnak, három tételben (You Owe Me; Don’t Cry; The Last Time) pedig még olyan tremoloeffekt is hallható, amitől az ember azonnal David Lynch birodalmában érzheti magát. Az Angels & Ghosts ezzel együtt alapvetően a balladák albuma: mindegyik szám lassú, a kislemezre is kimásolt All Of This And No­thingot kivéve, ami hamisítatlan sláger, és nem gyengítette volna az utóbbi DM-albumokat sem. A húsz éve a poklot, illetve a klinikai halált is megjárt Gahant többnyire spiri­tuális témák és a démonokkal való küzdelmek foglalkoztatják, a végeredmény pedig egy kevéssé falrengető, ám szimpatikus lemez egy végtelenül szimpatikus figurától, aki hamarosan, a Depeche Mode-dal, szupersztárként is visszatér.

Sony, 2015

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.