A Dorota még 2009-ben jött létre Somló Dávid metálgitáros, Makkai Dániel dzsesszbőgős és a népzene felől érkező Porteleki Áron dobos szövetségeként. 2011-es első lemezük jól mutatta, hogyan tud működni ez a felállás. Nagyon sokféleképpen: a dzsesszes témáktól a törzsi/etno hatásokon át a klasszikus szörfrockig egy csomó mindent érintettek impovizációs alapú szabadzenéjükkel.
Valamivel az örömzenés debüt megjelenése után történt, hogy Somló Dávidot megtalálták a 419 scamnek nevezett, főleg Afrikából érkező átverős levelek. Ennek hatására fókuszált a trió a zenéjükben már amúgy is meglévő afrikai hatásokra, majd saját megközelítéssel, a fantázia és a fikció segítségével kialakítottak egy olyan Afrika-képet, amit a lemezcím nyomán talán a legjobb, ha csak FRIK-nek nevezünk. A tripla FRIK több mint sima zenei album. Inkább egy egész projekt folyamatábrája, lenyomata és teremtménye egyben. A Kisoroszi (Saints and Places) improvizációs játéka az első, romantizáló megközelítés, a Miss Favour tánczenés, garázsrockos és egyéb variációi mondjuk az út, a Nagyoroszi (Bad Nature and Occultism) pedig a megteremtett FRIK-maszk felöltése. Ehhez jön még egy koncertvideó és egy kisfilm, valamint egy multimédiás, interaktív honlap, a dorotafrik.com.
A FRIK kapcsán nehéz is bármilyen kritikát, főleg pontszámos lemezkritikát megfogalmazni, hiszen annyira autonóm referenciákkal dolgozik, és annyifelé nyitott, hogy végső soron bármilyen jó is, a milyenséget egyedül az adja, hogy a Dorota egy szuper zenekarból még jobbá vált – Dorotafrikké, Dorotafrikká.
Elérhető a Bandcampen