dvd - A VILÁG KÖZEPE

  • - köves -
  • 2009. július 23.

Zene

Én el vagyok idegenedve tőled, te el vagy idegenedve tőlem, mi el vagyunk idegenedve tőletek - ragozhatnánk még, de megteszik helyettünk a kortárs irodalom és a független film nagyjai: Paul Auster (irodalom, film), taps és Wayne Wang (film), taps. Auster és a művészkörökben ugyancsak jól csengő Miranda July (film, irodalom, egyebek), taps, ötletéből Wang forgatott divatosan olcsó, a digitális technika 2001-es vívmányait felmutató produkciót.
Én el vagyok idegenedve tõled, te el vagy idegenedve tõlem, mi el vagyunk idegenedve tõletek - ragozhatnánk még, de megteszik helyettünk a kortárs irodalom és a független film nagyjai: Paul Auster (irodalom, film), taps és Wayne Wang (film), taps. Auster és a mûvészkörökben ugyancsak jól csengõ Miranda July (film, irodalom, egyebek), taps, ötletébõl Wang forgatott divatosan olcsó, a digitális technika 2001-es vívmányait felmutató produkciót. A nagy kozmikus elidegenedés kommersz változatban úgy fest, hogy Richard Gere, a szívtelen mágnás felszedi Julia Robertset, a cuki prostit, majd a kötelezõ komplikációkat követõen belelovagolnak a naplementébe. Ugyanez függetlenéknél hideg színekkel van kitapétázva. Peter Sarsgaard, a számítógépébe feledkezett, kezdõ milliomos kibérli (behatolás szerzõdésileg kizárva) Molly Parkert, a bölcsészes sztriptíztáncost, hogy ossza meg vele Las Vegas-i lakosztályát. Korunk hõse nagyon el van idegenedve, ez világosan látszik a zakója vasalásából is, de a leányzó fekvése sem elõnyösebb: érintettség terén tudománya csupán az érintésig terjed, az viszont szakmai fogás, csuklóból és nem szívbõl jön. Mongyõ, üres és talmi ez a világ, Vegas gondolásai éppúgy, mint Wang és Auster, akiknél nem pálya a naplemente, mutatnak viszont feneket-cicit (közelrõl), taps, és széttárt lábat-önkielégítést (távolról), taps, illetve a korosztályos kiüresedés összes tornamutatványát, taps-taps. Hervasztóan bátrak, merészségben messze a Pretty Woman mögött. Egyedül tán Molly Parker szeplõi írhatók a mûvészet javára.

Forgalmazza a Best Hollywood

**

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.