DVD - Az ágyból nincs menekvés - Gillian Armstrong: Houdini, a halál mágusa

  • - köves -
  • 2009. július 23.

Zene

A szerelem sötét verem - állította egy híres magyar, ez a film pedig (a költői képeknél is körmönfontabb módon) arról kíván szólni, hogy egy másik híres magyar, a gondosan lezárt sötét helyiségeket ugyancsak jól ismerő Harry Houdini (született Weiss Erik) miként esik bele egy ilyen csinos verembe. A furfangos forgatókönyvírók (kettő is van belőlük) úgy okoskodtak, hogy a kínai vizes kínzókamra meg a kényszerzubbonyos felfüggesztés smafu, ellenben a szerelmi szál és az anyakomplexus méltó motorja lehet az új Houdini-filmnek.

A szerelem sötét verem - állította egy híres magyar, ez a film pedig (a költői képeknél is körmönfontabb módon) arról kíván szólni, hogy egy másik híres magyar, a gondosan lezárt sötét helyiségeket ugyancsak jól ismerő Harry Houdini (született Weiss Erik) miként esik bele egy ilyen csinos verembe. A furfangos forgatókönyvírók (kettő is van belőlük) úgy okoskodtak, hogy a kínai vizes kínzókamra meg a kényszerzubbonyos felfüggesztés smafu, ellenben a szerelmi szál és az anyakomplexus méltó motorja lehet az új Houdini-filmnek. Az említett sötét vermet Catherine Zeta-Jones alakítja; kislányát egyedül nevelő megélhetési szemfényvesztő ő, aki nem tenyérből, hanem tolvajmódra eltulajdonított személyes tárgyakból jósol, erotikus csípőriszálások közepette. Az anya-lánya átverő egységnek az asztaltáncoltatókat híresen (és dokumentáltan) nem szívlelő Houdini (Guy Pearce) lakosztályába is sikerül bemanővereznie magát, mert a híres szabadulóművész (szép angol szóval: escapologist) edinburghi fellépése során versenyt hirdetett: azé a tízezres főnyeremény, aki megismétli hőn szeretett édesanyja (született Steiner Cecília) halálos ágyán ejtett utolsó szavait. Jönnek is szép számmal a túlvilági kapcsolatokkal kérkedő átverő emberek, de egy sem olyan formás, mint Zeta-Jones, a temetőszéli szegénylakból szalasztott szépség. A Houdini-féle attrakciókról a kellemkedés jegyében jórészt lemondó produkció a sejtelmes rémlátomások és lelki rugók felé veszi kiteljesedése irányát; a másik híres magyarral szólva amolyan ágyban-párnák közt filmet kapunk páros számú párás tekintettel. A balladai félhomály - míg valamelyest működött az olyan századfordulós szemfényvesztőknél, mint amilyennel A tökéletes trükk vagy A mágus is jött - a minden fikciót lepipáló Houdininél látványosan csődöt mond. Egyetlen jelenete sincs Gillian Armstrong filmjének, mely felvehetné a versenyt akár csak H. H. szavaival - Kenneth Silverman magyarul is megjelent Houdini-életrajzában sok ilyen van, vegyük csak a vizes kínzókamrára vonatkozókat: "Képzeljék el magukat, amint fejjel lefelé beszorulnak egy vízzel telitöltött tartályba, ahol kezük-lábuk mozgásképtelen, a válluk pedig szorosan beékelődik ebbe a csapdába."

Forgalmazza a Fórum Home Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.