A mozi számtalan figyelmeztetése ellenére a megcsömörlött városlakó újból és újból próbálja az otthonától messze keresni hétvégi nyugalmát. E tapasztalatokat a brit horror újhullámának eredményei is igazolják, a
Vadonba száműzött fiatalkorú bűnözők,
A barlangban lánycsapat küzd; most egy édeni tó homokos fövenyén piknikező szerelmespárért kell aggódni, hiszen a magyar alcím időben óva int: a romantikus pancsikolás hamar vérfürdőbe torkollik. A kezdet mindig egyforma: nyugtalanító neszek, tulajdonos nélküli szubjektív kamera, furcsa helyiek, szemtelen kamaszok és némi állatkínzás jelzi a közelgő veszélyt. Ám az olcsóbb eszközöket gyorsan felváltja a nyílt, brutális erőszak. Az idegenek és az őket hergelő kamaszok között elmérgesedik a viszony, s kezdődik a vérfürdő a túlélésért. Az őslakosok és a betolakodó városiak konfliktusa legalább John Boorman
Gyilkos túra című remeke óta jó alap az öldökléshez, valamint az áldozatok félelemtől torzuló jellemének vagy igazi énjük feltárulkozásának vizsgálatához. Az
Eden Lake-ben az eddig főként arctalan gonosz maszkja mögé is bepillanthatunk, és az igazán hátborzongató az, amit ott találunk. Ott ugyanis nincs semmi különös. Semmi olyan, amivel ne találkozhatnánk bármikor. Ráadásul a folyamat is dermesztően valószerű, majdhogynem természetes: az elképzelhetetlen egyszer csak realitás lesz, aztán pedig elkerülhetetlen. A szituációk és figurák hiteles ábrázolásával szemben pedig hatástalanná válik az "ez csak egy film" tudatosításának védekező mechanizmusa.
Forgalmazza a Budapest Film
****