DVD - Lankadó lőinger - Oxide Pang Chun, Danny Pang: Veszélyes Bangkok

  • - ts -
  • 2009. május 7.

Zene

A rendőrnél csak egy kellemetlenebb figura van, különösen főszerepben. A bérgyilkos. Mert az nem nyughat. Ha tartaná a pofáját, nem izegne-mozogna, mint a sajtkukac, csak úgy bérgyilkolna, bánná a fene. De a bérgyilkosnak mindig kell valami kunsztot tudnia, mindig van neki egy stiklije.

A rendőrnél csak egy kellemetlenebb figura van, különösen főszerepben. A bérgyilkos. Mert az nem nyughat. Ha tartaná a pofáját, nem izegne-mozogna, mint a sajtkukac, csak úgy bérgyilkolna, bánná a fene. De a bérgyilkosnak mindig kell valami kunsztot tudnia, mindig van neki egy stiklije. Legtöbbjüknek sajnálatos módon ugyanaz, a hajlam a filozofálgatásra, lebírhatatlan önreflexiós kényszerekkel párban. Jön Nicolas, előbb Prágába, ami érthető, hisz a sör neve ugyanaz, mint Amerikában, aztán meg megy Bangkokba, a fene tudja, miért; dolgozni. Jöttében-mentében felmondja - felhős mélabúval a hanglejtésében - a bérgyilkosok kiskátéját, mintha valami szakmai vizsgára készülne. S mert a vizsgabiztos elég ilyen filmet látott, átengedi egy hármassal, jobb a békesség. De mi várja Bangkokban a kiégett szakembert? A gyakorlati vizsga, egyszersmind a nagy kihívás. Rendszerint rosszemberekhez hívják ki, jót - ugyancsak saját bevallása szerint - nem is (nagyon) vállalna. Nicholas az eminens tanulók pontosságával kezd neki minden tétel megoldásának a sötétbe borult Bangkokban, de aztán szintén menetrendszerűen kiesik a szerepéből, s mintha a tétel cáfolata lenne a feladata, beleviszi azokat a nagy bömbent érzelmeit, löttyös indulatait a melóba - pedig az érzelmeket a melóval már egy óvodás sem keveri össze Bangkokban és máshol. Csakhogy e - kétségkívül deviáns - magaviselet valamire mégis jó, arra jelesül, hogy alkalmat adjon a nagy színésznek arra, hogy fésűjére tekert selyempapírján eljátsszon egy fejlődésregényt. Minek, mikor neki határozottan egy fejlövésregényt kellett volna? Így aztán nem is csoda, hogy nem sikerül egyik sem.

Mármost, ha mindez Nicolas Cage művészi tényfeltáró önvallomása, részünkről a szerencse. Minden egyéb esetben szívás.

De nem kell a szívünkre venni, Magyarország thaiföldi nagykövete szerint a tragikus esemény miatt egy magyar turista sem szakította meg a vakációját.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.