film - X-Men kezdetek: Farkas

  • - kg -
  • 2009. május 7.

Zene

Utolsó méréseink szerint mélységes mély a múltnak kútja: például a mutánsok történetében is sokat kell visszafelé haladni, hogy elérjünk a kezdőpontig. Farkas és testvérei történetét három mozifilm taglalta korábban, a Bryan Singer-féle első kettőt ráadásul a képregényfilmek jól sikerült kirakatdarabjai között szokás emlegetni.
Utolsó méréseink szerint mélységes mély a múltnak kútja: például a mutánsok történetében is sokat kell visszafelé haladni, hogy elérjünk a kezdõpontig. Farkas és testvérei történetét három mozifilm taglalta korábban, a Bryan Singer-féle elsõ kettõt ráadásul a képregényfilmek jól sikerült kirakatdarabjai között szokás emlegetni. A Singer által megkezdett sorozat valószínûleg az idõközben túlságosan is befutott közremûködõk fizetési igényei miatt bizonyult folytathatatlannak, használható kiskapunak tûnt viszont egyetlen húzónévvel folytatni, és õt körülvenni lelkes ismeretlenekkel. Az elsõ körben csakis Magneto és Farkas jöhettek szóba: Hugh Jackman (színészi-produceri) lelkesedése révén végül az utóbbi kapott saját mozit elsõként. A címszereplõ múltjában való elmélyülést segítené a Kis Farkas serdülõkori traumáinak bemutatása, ami nem azért komolytalan, mert a gyereknek karmai vannak (egy X-Men-filmre úgyis csak az vált jegyet, aki vevõ az ilyesfajta kinövésekre), hanem azért, mert az 1845-be helyezett elõjáték úgy fest, mint egy korabeli vándortársulati elõadás ragasztott szakállal, rossz parókával. Hasonló hatást kelt, amikor az immár felcseperedett Farkas Forrest Gumpot megszégyenítõ módon partra száll Normandiában, amikor pedig tanyasi jóemberek adnak menedéket hõsünknek, az már nem is film, hanem egy hímzett konyhai áldás. A bajok nem a még mindig inkább tûrt, mint támogatott képregényvalósággal vannak, hanem épp e bizonyítottan haladó mûfaj néhány csatakiáltásra redukált lebutításával.

Az InterCom bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.