film - A BELSÕ KÖR

  • - ts -
  • 2010. szeptember 16.

Zene

Nehéz a dél-franciaországi örmény maffiózók élete, hisz nem elég, hogy idáig kergette őket a török úgy 1915 táján, máig is kétkezi bűncselekményekből kénytelenek fenntartani tengerre néző patinás hajlékaikat, vagy mondjunk inkább kastélyt. Úgy is, mint trükkös gépkocsilopás, a szomszéd palotácskák komplett, faltól falig kipakolása - nagyjából ennyit látható a munka világából; keccsölnek, mint igavonó: kékgalléros társaság.
Nehéz a dél-franciaországi örmény maffiózók élete, hisz nem elég, hogy idáig kergette õket a török úgy 1915 táján, máig is kétkezi bûncselekményekbõl kénytelenek fenntartani tengerre nézõ patinás hajlékaikat, vagy mondjunk inkább kastélyt. Úgy is, mint trükkös gépkocsilopás, a szomszéd palotácskák komplett, faltól falig kipakolása - nagyjából ennyit látható a munka világából; keccsölnek, mint igavonó: kékgalléros társaság. Nagy hatalmú vezetõjük, mint az ácsok bandagazdája, maga is ott trógerol a gáton, mert egyfelõl elkél minden szorgos kéz, másfelõl csak az van elvégezve, amit õ csinál, csak az a portás van lelõve, akit õ megcéloz. Jean Reno adja e felelõs vezetõt, aki apa is egyben, s mint annyi ebbéli társa, abban bízik, hogy egyszer egy szép napon majd a fia viszi tovább a családi vállalkozást, de az inkább nõsülés útján önállósodna, mely tervét intenzíven ápolja egy csinos ápolónõ, a nagyi megfáradt lábazatának értõ és hatékony masszírozója. A rendezõ kedvenc szórakozása mindeközben az, hogy minél több beállításban próbálja úgy lefényképezni Jean Renót, hogy e nagy mûvész - aki haramiavezéri mivoltában már a filmmû elõtt elvesztette egyik reménybeli utódját - arculata leginkább azokra a csõrös velencei maszkokra hasonlítson, amelyekbe lépten-nyomon belebotlunk karnevál idején. S nem kell csalódnunk, sikerül is neki maradéktalanul. Mondhatnánk, hogy már ezért megérte, de szépítenénk a valóságot.

Nos, A belsõ kör egy igyekvõn fotografált, érzelgõs marhaság, kellemes környezetben, csupa lestrapált sztoripanelbõl összeróva, eszkábálva.

A Mokép bemutatója

***

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.