film - A DILEMMA

  • 2011. február 3.

Zene

Van a filmben egy autó; elektromos és környezetkímélő, trendi, reform és bió. Nagyon sok múlik azon, hogy sikerül-e a hősöknek olyanná formálniuk (komputervezérelt szimuláció és tengersok dollár segítségével), mintha a rock and roll-korszak legendás verdája lenne, bikahangú, zabolátlan lóerőktől remegő motorháztetejű országúti cirkáló. Ilyen a nagy mű létrehozásáról szóló film is.
Van a filmben egy autó; elektromos és környezetkímélõ, trendi, reform és bió. Nagyon sok múlik azon, hogy sikerül-e a hõsöknek olyanná formálniuk (komputervezérelt szimuláció és tengersok dollár segítségével), mintha a rock and roll-korszak legendás verdája lenne, bikahangú, zabolátlan lóerõktõl remegõ motorháztetejû országúti cirkáló.

Ilyen a nagy mû létrehozásáról szóló film is. Szeretne humoros, vérbõ, emberi meg a fene tudja még, mi lenni, de alkotói biztonsági játékot játszanak, és nem jut eszükbe semmi, ezért elõveszik a régi receptet. Végy egy valószerûnek tûnõ álproblémát - jelen esetben azt, vajon meg kell-e osztanunk legjobb, immár középkorú barátunkkal, ha b. nejét egy tetovált ifjú csõdörrel látjuk hetyegni. Fûzz hozzá kétórányi, szigorúan közhelyekbõl álló ún. bonyodalmat. Játszasd végig a fárasztó helyzetgyakorlatokat néhány jobb sorsra érdemes (Jennifer Connelly, Winona Ryder) vagy szappanopera-színvonalra hitelesített (Vince Vaughn, Kevin James) sztárfélével. Pipáld ki az ilyen esetekben nyilván kötelezõ humorrubrikát néhány olyan gyenge viccel, amin tán még a kiötlõje sem bírna elmosolyodni. S végezetül, de egyáltalán nem utolsósorban: söpörd be a bújtatottan (Budweiser) vagy nyíltan (Chrysler, General Motors) reklámozott szponzorok pénzét. A fentebb vázolt üzleti terv megvalósítására a sokat bizonyított (Egy csodálatos elme, A Da Vinci-kód, Frost/Nixon) Ron Howard filmrendezõt kérték fel a befektetõk, aki nem is okoz csalódást, szakszerûen lebonyolítja a tranzakciót.

Két hosszú óra garantált unalom és lefáradás.

Forgalmazza a UIP-Duna Film

*

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.