film - A FÖLD INVÁZIÓJA - CSATA: LOS ANGELES

  • - kg -
  • 2011. március 24.

Zene

Még egyetlen földönkívüli sem lépett senki emberfia tyúkszemére, ám máris nagy bajban az emberiség. Mert ha az amerikai tengerészgyalogosoknál úgy mennek a dolgok békeidőben, ahogy azt a film mutatja, az csakis azt jelentheti, hogy az amerikai tengerészgyalogosokat mind Hollywoodban képzik, annak a Michael Baynek a keze alatt, akinél a legegyszerűbb civil mozdulat is úgy fest, mintha attól nemzetek sorsa függne.
Még egyetlen földönkívüli sem lépett senki emberfia tyúkszemére, ám máris nagy bajban az emberiség. Mert ha az amerikai tengerészgyalogosoknál úgy mennek a dolgok békeidõben, ahogy azt a film mutatja, az csakis azt jelentheti, hogy az amerikai tengerészgyalogosokat mind Hollywoodban képzik, annak a Michael Baynek a keze alatt, akinél a legegyszerûbb civil mozdulat is úgy fest, mintha attól nemzetek sorsa függne. Az ilyen vész nélküli heroizmus igen mulatságosan tud festeni például egy reggeli kávé elfogyasztásakor, s attól sem lesz kevésbé komikus, ha egyébként egy olyan jobb sorsra érdemes színész adja elõ, mint Aaron Eckhart. Aki, mielõtt jönnének a földönkívüliek, épp leszerelni készül, ám mivel jönnek a földönkívüliek, nem szerel, hanem folytatja az ezúttal Paul Greengrass stílusában fényképezett heroizmust. Ami azért mégiscsak jobban mutat, ha nem egy irodahelyiségben kell feletteseinkkel társalogni, hanem az emberiség szisztematikus kiirtásán dolgozó szorgos földönkívüliek (szaknyelven: "rohadt dögök") vesznek körül minket megsemmisítés céljából. Persze mi másért is gyûltünk volna össze, ha nem azért, hogy lássunk egy minden igényt kielégítõ világvégét, olyat, amilyet az eggyel elõzõ alien-inváziós moziban technikai okokból nem láthattunk. Ehhez képest az itt felvonuló rohadt dögöknél legóból is félelmetesebb rohadt dögöket lehet építeni, és az ûrhajóparkjuk is elég szedett-vedett. A leghatásosabb special effekt Aaron Eckhart összevont szemöldöke; simán felér két-két és fél világégéssel.

Az InterCom bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.