film - AZ IGAZSÁG ÁRA

  • - ts -
  • 2011. június 9.

Zene

Mick Hallerről nemhiába neveztek el utcát a Ferencvárosban: fiatal kora ellenére sikeres, hovatovább hírhedt ügyvéd (apja is az volt, lehet, hogy róla nevezték el az utcát), aki napjai nagy részét Lincolnja hátsó ülésén ücsörögve tölti (innen az eredeti cím, nem mintha a magyar változat ne lenne legalább ennyire beszédes). Mindeközben Earl, a színes bőrű sofőr furikázza őt állomásról állomásra.
Mick Hallerrõl nemhiába neveztek el utcát a Ferencvárosban: fiatal kora ellenére sikeres, hovatovább hírhedt ügyvéd (apja is az volt, lehet, hogy róla nevezték el az utcát), aki napjai nagy részét Lincolnja hátsó ülésén ücsörögve tölti (innen az eredeti cím, nem mintha a magyar változat ne lenne legalább ennyire beszédes). Mindeközben Earl, a színes bõrû sofõr furikázza õt állomásról állomásra. Micknek van egy kislánya is Maggie-tõl (khm, OMT, az Oscar-díjas Marisa Tomei), akivel azért nem sikerült huzamosabban együtt maradniuk, mert míg a nõ ügyész és minél több bûnözõt igyekszik rács mögé juttatni, addig Mick ugye ennek pontosan az ellenkezõjén fárad. De azért még jóban vannak, egy estét el is töltenek az orrunk elõtt.

A nagy kavarás akkor kezdõdik, amikor az egyik kollégája, Val szól Micknek, hogy átirányított hozzá egy csákeszt, akit - állítólag ártatlanul - azzal vádolnak, hogy brutálisan megvert egy fiatal lányt; egész pontosan nemi erõszakra és gyilkosságra tett kísérletet, de csak néhány pofon jött össze. Louis, a vádlott váltig állítja, hogy ez nem igaz, õt csak felültették. A többit sajnos nem árulhatjuk el, attól tartok, így is eléggé igénybe vettük kedves olvasóink türelmét. Amit viszont ezután kényszerülünk mondani, nos, nem feltétlenül következik a fentiekbõl.

Az a helyzet, hogy a Matthew McCaunaghey ügyeiben illetékes stáb egy minden különösebb erõfeszítés nélkül végignézhetõ, s helyenként kifejezetten szórakoztató mozit hozott össze a tizenkettõ egy tucat kategóriában - ott pedig nem is olyan könnyû az ilyesmi.

A Pro Video bemutatója

***

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.