film - AZ UTAZÓ

  • - ts -
  • 2011. január 6.

Zene

Nos, tisztelt ügyfeleim, merje még valaki azt mondani, hogy a magyar filmforgalmazás nem kelti a szerkesztettség látszatát hevesen! Íme a bizonyság: röviddel a Zimmer Feri 2 után a pesti mozikba került a Zimmer Anti 2 is, konkrétan a tiszteletbeli magyarnak számító Angelina Jolie és az ugyancsak méltán népszerű Johnny Depp főszereplésével, az Anthony Zimmer című pár éves francia szerelmi krimi újrájának formájában. Vagy másként: Halál(unalom) Velencében.
Nos, tisztelt ügyfeleim, merje még valaki azt mondani, hogy a magyar filmforgalmazás nem kelti a szerkesztettség látszatát hevesen! Íme a bizonyság: röviddel a Zimmer Feri 2 után a pesti mozikba került a Zimmer Anti 2 is, konkrétan a tiszteletbeli magyarnak számító Angelina Jolie és az ugyancsak méltán népszerû Johnny Depp fõszereplésével, az Anthony Zimmer címû pár éves francia szerelmi krimi újrájának formájában. Vagy másként: Halál(unalom) Velencében. Mint azt annak idején e hasábokon is megírtuk (Riviéra, oh, Riviéra!, 2006. június 15.), ez az Anthony Zimmer egy négyes tanuló elsõ filmje volt, s az alkotó annyira lengette benne a kalapját a nagy Hitchcock elõtt, hogy alig lehetett észrevenni, de emellett egy elég karakán állítást is megfogalmazott, jelesül azt, hogy a szerelemben nincsen választási lehetõség, csupán az eleve elrendelés az egyetlen létezõ út. Ami nem ilyen, az nem szerelem, dixi! Mivel az amerikai remake-ben ez már teljesen elsikkad, elárulhatom, a lényeg az, hogy bekötött szemmel is tutira kiválasztod a magadét, akkor is, ha éppen álorcában jár, s egy másik élethelyzetben arról is gondolkodás nélkül lemondasz, amiért egészen addig sívó oroszlánként ezer veszélyen át küzdöttél (a pénzért, a nagyon sok pénzért). Nos, ez lehet, hogy így van, lehet, hogy pont az ellenkezõje az igaz, de egy a lényeg: az amerikai közönséget biztosan nem érdekli, különben szóba hoznák most is. Nem, nekik az egészbõl az álorca és a háttér számít, a félreértések vígjátéka és néhány közhely (például a Danieli) az utazási irodák katalógusából. Kár.

Forgalmazza az InterCom

**

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."