Az alkotók, miközben az ideologikusan humanista tételeiket fogalmazzák történetté, szükségesnek látják pszichológiai indítékok elõszámlálásával is hitelesíteni a cselekvéseket. Van itt vád és önvád, hûtlenség alapú engesztelhetetlenség, gyermeki kíméletlenség és dac - s mindezek mibenlétét részletesen ki is vesézik a film megfelelõ pontján. Szép, politikailag szerfelett korrekt és lélektanilag is végigvitt tanítás lenne ebbõl az erõszakmentesség egyedül üdvözítõ voltáról.
Ha a rendezõ eközben nem teremtene olyan feszültséget, ahol még a napkelte is baljós színben tûnik fel, s nem itatná át képeit a félelem és az erõszak megfoghatatlan jelenléte. Minden labilis, minden törékeny: bármikor megjelenhet a valódi gonoszság, s nem is csak a külvilágban, hanem a hõsökben magukban, bármikor átbillenhet az idill horrorba, bármikor gyõzhet az agresszió a világos értelem felett. Mint a valóságban.
A Cirko Film - Másképp Alapítvány bemutatója
****