film - FERTÕZÉS

  • - kg -
  • 2011. október 13.

Zene

Sokaknak kellett meghalniuk M. Night Shyamalan Az esemény című filmjében, mire kiderült: a fák a tettesek.
Sokaknak kellett meghalniuk M. Night Shyamalan Az esemény címû filmjében, mire kiderült: a fák a tettesek. Idegborzoló zene indult, a kamera sejtelmesen ráközelített egy-két szélben hajladozó bükkre, nyárra, majd egy sztár rémült ábrázata töltötte be a vásznat, és egy elnéptelenedett fõutca. A semmirõl való filmkészítés terén Steven Soderbergh sosem merészkedett ily messzire, õ - mint mindenki (de tényleg mindenki) legjobb tanítványa - messzire nem szokott merészkedni, csak ide, az üzembiztos középszerig. Ott viszont, vetítsenek bármilyen hátteret is mögé, feszes és pörgõ, kicsit ugyan túlbiztosított, de mutatós produkciókat szokott összehozni. Hogy mirõl is? Többnyire arról, hogy Steven Soderbergh ezt is tudja. E tudáson belül most elérkeztünk Shyamalan fáiig, ami Soderberghnél egy gyorsan (ámbár a játékidõt nézve nem elég gyorsan) terjedõ vírus. Remek alkalom, hogy vészjósló zenére laborokban kutakodó tudósokat, rémült ábrázatú sztárokat és elnéptelenedett fõutcákat lehessen mutogatni. Well, ladies and gentlemen, hát, így terjed a vírus, így meg a pánik, így reagál a központ, a köznép, az elnök, az elnök macskája, a takarító, a blogger és így tovább, Steven nem fárad. Kontinensek és nézõpontok sokasága váltja egymást, farzsebükbõl Oscart (de minimum egy Golden Globe-ot) villantó sztárok szemléltetik a rendszer mûködését, mint felszállás elõtt a stewardess a mentõmellény használatát. Ha a mentõmellényrõl kell izgi, húsbavágó thrillert készíteni, Soderbergh lesz a mi emberünk. A végeredményrõl elõre is elmondhatjuk: a szokott félmagas színvonal.

Az InterCom bemutatója

***

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”