film - NAGYFIÚK

  • - köves -
  • 2010. augusztus 5.

Zene

Amerikát fura népek lakják: szeretik a baseballt, a marshmallow-t és Adam Sandlert. Mivel nyaranta csak az utóbbi jelentkezik vígjátékkal, kénytelenek vagyunk őt előre venni.
Amerikát fura népek lakják: szeretik a baseballt, a marshmallow-t és Adam Sandlert. Mivel nyaranta csak az utóbbi jelentkezik vígjátékkal, kénytelenek vagyunk õt elõre venni. Új filmje egy emlékezetes családi-baráti összejövetel szép, igaz története. Régi barátok, egykori iskolatársak, a suli kosárcsapatának immár felnõtt, kicsit megpocakosodott, de alig komolyodott tagjai gyûlnek össze egy temetéssel egybekötött hétvégi hepajra, fölelevenítendõ, ami szép volt és jó, elsütni egy-két poént, elmorzsolni néhány könnyet, szóval, megismételni az ifjúkor legszebb nyarát - nincs jobb szó rá: szép. Igen, szép, mondjon bárki bármit, még úgy is, hogy Maria Bello, e drámai szerepeken edzõdött színésznõ elõkapja anyányi kebleit, és megszoptatja 48 hónapos fiacskáját, és az sem von le semmit e szépségbõl, hogy a nagy fekete nagyi szellent egy hangosat, majd a kutyára fogja, akinek szegénynek a hangját elkötötték. Bár Sandler-ellenes az intellektuális közhangulat, mi azért sem tévesztjük szem elõl a lényeget, mert az csak a felszín, hogy Kevin James a medencébe brunyál, majd a többiek is követik a példáját. Mert mi ez, ha nem jóféle férfimulatság, nem is lehet más a családi értékek, a pillecukor és július negyedike ünnepén. Na, bumm, David Spade szarba zuhan, Maya Rudolphot meg képen fröcskölik anyatejjel, Rob Schneider nyelve pedig párbeszédbe kezd egy nagymama korú hölgyével. Aki csak ezeket az éretlenségeket veszi észre, magára vethet. Most az egyszer legyen szemünk, fülünk a lírára, mely ott bujkál a szellentések és az anyatejpoénok között.

Az InterCom bemutatója

* és fél

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.