film - NAGYFIÚK

  • - köves -
  • 2010. augusztus 5.

Zene

Amerikát fura népek lakják: szeretik a baseballt, a marshmallow-t és Adam Sandlert. Mivel nyaranta csak az utóbbi jelentkezik vígjátékkal, kénytelenek vagyunk őt előre venni.
Amerikát fura népek lakják: szeretik a baseballt, a marshmallow-t és Adam Sandlert. Mivel nyaranta csak az utóbbi jelentkezik vígjátékkal, kénytelenek vagyunk õt elõre venni. Új filmje egy emlékezetes családi-baráti összejövetel szép, igaz története. Régi barátok, egykori iskolatársak, a suli kosárcsapatának immár felnõtt, kicsit megpocakosodott, de alig komolyodott tagjai gyûlnek össze egy temetéssel egybekötött hétvégi hepajra, fölelevenítendõ, ami szép volt és jó, elsütni egy-két poént, elmorzsolni néhány könnyet, szóval, megismételni az ifjúkor legszebb nyarát - nincs jobb szó rá: szép. Igen, szép, mondjon bárki bármit, még úgy is, hogy Maria Bello, e drámai szerepeken edzõdött színésznõ elõkapja anyányi kebleit, és megszoptatja 48 hónapos fiacskáját, és az sem von le semmit e szépségbõl, hogy a nagy fekete nagyi szellent egy hangosat, majd a kutyára fogja, akinek szegénynek a hangját elkötötték. Bár Sandler-ellenes az intellektuális közhangulat, mi azért sem tévesztjük szem elõl a lényeget, mert az csak a felszín, hogy Kevin James a medencébe brunyál, majd a többiek is követik a példáját. Mert mi ez, ha nem jóféle férfimulatság, nem is lehet más a családi értékek, a pillecukor és július negyedike ünnepén. Na, bumm, David Spade szarba zuhan, Maya Rudolphot meg képen fröcskölik anyatejjel, Rob Schneider nyelve pedig párbeszédbe kezd egy nagymama korú hölgyével. Aki csak ezeket az éretlenségeket veszi észre, magára vethet. Most az egyszer legyen szemünk, fülünk a lírára, mely ott bujkál a szellentések és az anyatejpoénok között.

Az InterCom bemutatója

* és fél

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.