film - Nem kellesz eléggé

  • Iványi Zsófia
  • 2009. február 26.

Zene

Rossz, ha van, még rosszabb, ha nincs - mi az? A házasság. A Nem kellesz eléggé a nagy számok törvényét követve osztja a hasonló bölcseleteket: egymásba gabalyodó sztárok és sztorik sokasága lepi el a vásznat.
Rossz, ha van, még rosszabb, ha nincs - mi az? A házasság. A Nem kellesz eléggé a nagy számok törvényét követve osztja a hasonló bölcseleteket: egymásba gabalyodó sztárok és sztorik sokasága lepi el a vásznat. Van "fél karomat egy jegygyûrûért" (Jennifer Aniston), "a legjobb pasik a neten teremnek" (Drew Barrymore), "megcsalhat, de nem cigizhet" (Jennifer Connelly) és még mennyi minden és mindenki. A Nílus deltájánál és az egészségesnél valamivel termékenyebb romkom mûfaj legfrissebb eresztése ugyanakkor tagadhatatlan bájjal és humorral rágja nézõi szájába sokrétû mondandóját. Már az elején megtudjuk például, hogy a vonzalom hajhuzigálásban való leképezõdése egy életen át elkísér minket. Ráadásul egy idõ után már nem csak copftépkedésben realizálódik a rokonszenv, és mi még csak a homokvárukat sem rugdoshatjuk szét felháborodásunkban. Azért no para, aki megérdemli, arra elõbb-utóbb öklömnyi gyémánt vagy egy javulásra hajlamos minimacsó képében mosolyog rá a szerencse - ezt is innen tudtuk meg. E célzottan tudattágító mesében mindenki magára ismerhet, aki valaha is próbált közelebbi kapcsolatba kerülni az ellenkezõ nemmel, a rakás szerencsétlenség éppúgy, mint a dörzsölt szoknyabubus. Az azonosulást a kábé másfél dimenziós karakterekkel mi is tehetné még felemelõbbé, mint az, hogy vonzó hírességek képében köszönt ránk az aha-élmény? A történet (sajnos túl) egyértelmûen folytatásért kiált, abból talán megtudjuk, hogy mi a teendõ, ha hisztire vagy hízásra hajlamos a csajunk, illetve ha ereszt a gumiszerelmünk.

Az InterCom bemutatója

** és fél

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.