koncert - THE RASMUS

  • - vincze -
  • 2009. február 26.

Zene

A honfitárs H.I.M. nyomdokaiban zenetévéket, tinilányszíveket és bulvármagazinokat meghódító finn rágógumidark-zenekar számára még akkor is tagadhatatlanul hatalmas zakó a néhány évvel ezelőtti Sziget nagyszínpados, késő esti koncert után a Dürer-kertben játszani, ha már elővételben elment a jegyek nagy része, maga a hely pedig szinte csurig megtelt.
A honfitárs H.I.M. nyomdokaiban zenetévéket, tinilányszíveket és bulvármagazinokat meghódító finn rágógumidark-zenekar számára még akkor is tagadhatatlanul hatalmas zakó a néhány évvel ezelõtti Sziget nagyszínpados, késõ esti koncert után a Dürer-kertben játszani, ha már elõvételben elment a jegyek nagy része, maga a hely pedig szinte csurig megtelt. Látszik, hogy a világméretû hisztériát kiváltó, 2003-as Dead Letters óta erõsen csökken irántuk az érdeklõdés, a zenekarról pedig ordít, hogy kézzel-lábbal igyekeznek kapálózni a hanyatlás ellen. Az új anyagukon (Black Roses) még a hírhedt amerikai slágergyárost, Desmond Childot is meghívták besegíteni a dalszerzésbe, aki a nyolcvanas évek végén virágzó popmetál kihagyhatatlan háttérembereként olyan slágerek megírásában való közremûködéséért kerül majd a pokolra, mint például a Kiss I Was Made For Lovin' You-ja.

A koncertet nézve aztán igazából az ütött szöget a fejembe, hogy hogyan bírta egyáltalán eddig ez a zenekar, ahol az egyetlen karizmatikusabb figura az énekes Lauri Ylönen, de még õ is gyenge színpadi jelenség a hasonló adottságú Ville Valóhoz képest (Wayne Husseyval vagy Valorral meg inkább ne is hasonlítsuk össze, mert abból nagyon rosszul jönne ki szegény), arról nem is beszélve, hogy énekhang tekintetében is erõsen jellegtelen. Innentõl kezdve pedig nem lehet csodálkozni, hogy a Rasmus koncertje pontosan annyira volt izgalmas, mint egy szelet zsírosdeszka: milliméterre kiszámolt, középszerû dalok sorakoztak egymás után, különösebb lelkesedés nélkül, bár profin eljátszva. Nem csodálom, hogy Desmond Child - az új dalok tanúsága szerint - nem tudott mit kezdeni ezzel a brigáddal, hiszen amíg egy Aerosmithben vagy egy Bon Joviban minimum két tehetséges figura van, addig a Rasmusban csak a többiek szürkesége emeli ki valamennyire Ylönent, ami azért nagyon kevés az üdvösséghez.

Dürer-kert, február 18.

**

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.