koncert - THE RASMUS

  • - vincze -
  • 2009. február 26.

Zene

A honfitárs H.I.M. nyomdokaiban zenetévéket, tinilányszíveket és bulvármagazinokat meghódító finn rágógumidark-zenekar számára még akkor is tagadhatatlanul hatalmas zakó a néhány évvel ezelőtti Sziget nagyszínpados, késő esti koncert után a Dürer-kertben játszani, ha már elővételben elment a jegyek nagy része, maga a hely pedig szinte csurig megtelt.
A honfitárs H.I.M. nyomdokaiban zenetévéket, tinilányszíveket és bulvármagazinokat meghódító finn rágógumidark-zenekar számára még akkor is tagadhatatlanul hatalmas zakó a néhány évvel ezelõtti Sziget nagyszínpados, késõ esti koncert után a Dürer-kertben játszani, ha már elõvételben elment a jegyek nagy része, maga a hely pedig szinte csurig megtelt. Látszik, hogy a világméretû hisztériát kiváltó, 2003-as Dead Letters óta erõsen csökken irántuk az érdeklõdés, a zenekarról pedig ordít, hogy kézzel-lábbal igyekeznek kapálózni a hanyatlás ellen. Az új anyagukon (Black Roses) még a hírhedt amerikai slágergyárost, Desmond Childot is meghívták besegíteni a dalszerzésbe, aki a nyolcvanas évek végén virágzó popmetál kihagyhatatlan háttérembereként olyan slágerek megírásában való közremûködéséért kerül majd a pokolra, mint például a Kiss I Was Made For Lovin' You-ja.

A koncertet nézve aztán igazából az ütött szöget a fejembe, hogy hogyan bírta egyáltalán eddig ez a zenekar, ahol az egyetlen karizmatikusabb figura az énekes Lauri Ylönen, de még õ is gyenge színpadi jelenség a hasonló adottságú Ville Valóhoz képest (Wayne Husseyval vagy Valorral meg inkább ne is hasonlítsuk össze, mert abból nagyon rosszul jönne ki szegény), arról nem is beszélve, hogy énekhang tekintetében is erõsen jellegtelen. Innentõl kezdve pedig nem lehet csodálkozni, hogy a Rasmus koncertje pontosan annyira volt izgalmas, mint egy szelet zsírosdeszka: milliméterre kiszámolt, középszerû dalok sorakoztak egymás után, különösebb lelkesedés nélkül, bár profin eljátszva. Nem csodálom, hogy Desmond Child - az új dalok tanúsága szerint - nem tudott mit kezdeni ezzel a brigáddal, hiszen amíg egy Aerosmithben vagy egy Bon Joviban minimum két tehetséges figura van, addig a Rasmusban csak a többiek szürkesége emeli ki valamennyire Ylönent, ami azért nagyon kevés az üdvösséghez.

Dürer-kert, február 18.

**

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.