film - SANCTUM

  • - kg -
  • 2011. március 17.

Zene

A fiú szeretne felnőni az apához, de az apa zord szavak mögé rejti érzéseit, és ez a fiú mérgét csak hevíti. Az apa sosem volt ott, amikor a fiának szüksége volt rá, mert hivatása a polgári otthonok melegétől távolra vetette, pedig egy elismerő szó, egy atyai vállveregetés oly sok mindenre gyógyír lett volna.
A fiú szeretne felnõni az apához, de az apa zord szavak mögé rejti érzéseit, és ez a fiú mérgét csak hevíti. Az apa sosem volt ott, amikor a fiának szüksége volt rá, mert hivatása a polgári otthonok melegétõl távolra vetette, pedig egy elismerõ szó, egy atyai vállveregetés oly sok mindenre gyógyír lett volna. Most képzeljük el ugyanezt 3D-ben. Ha még így sem elég vonzó az ajánlat, toldjuk meg az atyai szigort és a fiúi neheztelést egy bazi nagy víz alatti barlanggal az õserdõben, s egy mélyben rekedt búvárexpedícióval. Így azért mindjárt más a 3D fekvése, mely mégsem az apa-fiú konfliktusokhoz lett kitalálva, hanem hogy ismeretlen világok és láncfûrésszel leszeletelt testrészek lebegjenek el a szemünk elõtt szép komótosan. James Cameron sem azért szerepel a stáblistán (executive produceri minõségben), mert a neve bármikor is összeforrt volna a lélektani drámákkal, hanem, pontosan tudjuk, miért. Azt sem lehet felhánytorgatni egy barlangban rekedt búvárokról szóló filmnek, hogy elõre húzott sorszám szerint hullnak el benne a menekülõk, az meg egyenesen arculcsapása lenne a mûfajnak, ha egy-egy életveszélyes résztáv megtétele elõtt ne hangzana el, lehetõleg a következõ áldozat szájából valamilyen ironikus megjegyzés - a könynyûmûfaji búvárkodásban one-linernek hívják az ilyesmit. Az viszont nem túl nemes húzás, hogy a beígért lélegzetelállítás helyett csak valami kétes D-féleséget akarnak ránk sózni, Monty Python-i minõség viszont, hogy szegényes dimenzióit a film Coleridge Kubla kánját szavaló barlangászokkal igyekszik feldobni.

A Budapest Film bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.