Lemez

Fran Palermo: Fran Palermo

  • Lang Ádám
  • 2015. június 28.

Zene

A 2011-ben alakult Fran Palermo balkáni és spanyol hatásokkal játszó indie rockját eleinte utcai koncerteken próbálgatta. Aztán szép lassan a budapesti klubélet egyik üde színfoltja lett, noha korai minialbumai egy-két tényleg eltalált dalt leszámítva nem voltak túl emlékezetesek. A tavaly decemberben kiadott Sun In Splendour EP azonban már tényleg figyelemre méltó volt: ezen jó néhány újabb mintát emeltek be dalaikba mindenféle meleg éghajlatról, majd egészen különleges egységgé rendezték zenéjüket.

A debütlemez ezt az EP-t bővíti ki. A tagok átlagéletkorára utaló Requiem n°21-ban rögtön a pszichedelikus rock találkozik a westernnel, a második Engrossingban a tánczenével, később a Vengo pedig a garázsrockkal kacérkodik. De ez ismét csak a sztori egyik fele. A harmadik számmal kiérünk a tengerpartra, ahol sorban jönnek a hawaii strandzenéktől az afrorockig egy csomó mindent megidéző, fúvósokkal, kongákkal és hevenyészett gitárszólókkal feldobott témák. És bár néha kicsit háttérzene jellege lesz az egymásra következő lassabb számoknak, egy pillanatra sem csúszunk át kellemetlen, lakossági latinoskodásba. Lényegileg végig indie rock marad a Fran Palermo, csak sokkal színesebben, mint általában szokás. Kicsit olyan az egész, mintha az R-Go rejtői univerzumához vagy mondjuk a Gustave Tiger szecessziós punkjához hasonlóan egy sosemvolt pánmediterráneumban járnánk. És ami a legfontosabb: ez itt sem belemagyarázott koncepció. Azért tud igazán vonzó lenni a lemez, mert tényleg a számokból árad a meleg – és az érzés, hogy mi is ott vagyunk.

MamaZone, 2015

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.