Lemez

Fucked Up: Glass Boys

  • - greff -
  • 2014. július 27.

Zene

Amikor a kanadai zenekar három évvel ezelőtt térült-fordult, és harmadik lemezével, a David Comes To Life-fal végképp áttörte zsánere, a hardcore korlátait, akkor nem csupán az lehetett világos mindenki számára, hogy zenei kalandozásai során a rokonszenves társaság végre valóban eljutott a csúcsra, hanem az is, hogy azon az úton, amire évekkel korábban rákanyarodott, már csak az önparódia felé tudna továbbhaladni. Az évről évre egyre komplexebb formák után kutató zenekar számára a David eposzi hosszúságú, négyfelvonásos, a lemezen elmesélt történetet még egy annak hátterét színező extraalbummal is megtámogató poszt-hardcore/rockopera hibridje logikus végpont volt, ahonnan kénytelen volt pár lépést hátrafelé araszolni. Tíz, többségében direkt számával és laza koncepciójával így a Glass Boys lett a Fucked Up úgynevezett egyszerű lemeze. Kevesebbet markolnak, de kevesebbet is fognak ezúttal: az előző lemez világát redukáltan továbbíró albumon ugyanúgy ott vannak a hardcore kereteit lebontó, az amerikai alternatív rockzene 80-as évekbeli mintáiból és az experimentális hagyományból egyaránt sokat merítő gitárbetétek, csak nem olyan burjánzó, a hallgató egész testét körbeindázó, mindvégig ellenállhatatlan módon, mint három évvel ezelőtt. Mivel pedig az ének a szokásos, mérsékelten változatos ordibálás, az egyébként gondosan felépített lemez hamar viszonylag egysíkúvá válik. Ismerkedési pontnak azért így is megfelelhet a Glass Boys, ami az első három album birtokában azonban bírság nélkül kikerülhető.

Matador/Neon Music, 2014

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.