Lemez

Garbage: Strange Little Birds

Zene

A három amerikai férfit és egy skót nőt magába tömörítő Garbage soha nem tűnt klasszikus értelemben vett zenekarnak, hiszen a tagok átlagban 36 évesek voltak a megalakuláskor, 1994-ben. Shirley Manson énekesnő, Duke Erikson és Steve Marker gitárosok, valamint a Nevermind producereként elhíresült dobos, Butch Vig mindig is inkább kollégák, mintsem zenésztársak benyomását keltették, de talán pont ettől működőképes a Garbage. Azért volt, hogy hat évig ők sem bírták látni egymás arcát, de végül visszatértek 2012-ben a – halovány – Not Your Kind Of People albummal. A lendület megmaradt: itt a folytatás, amelynek a borítója simán viheti az év legbénább artworkje díjat.

Zeneileg a Strange Little Birds szerencsére többet nyújt; megkapjuk a szokásos, elektrorockos hangzásvilágot, a hangulat pedig ezúttal is darkos. Több dalnak is a sebezhetőség a témája, így például az első kislemeznek válaszott Emptynek. A Night Drive Lonelinesst egy oroszországi rajongói levél inspirálta, a So We Can Stay Alive pedig aktuális társadalmi problémákra reflektál – de talán ennyit a szövegekről. Ami a zenét illeti, a Blackout igazi epikus mű szokatlan gitárhangzással, az If I Lost You akár a Ray Of Light c. Madonna-albumon is elférne, az Even Though Our Love Is Doomed folyamatosan építkező, központi darab, az Amends pedig a Wearing The Inside Out című Pink Floyd-szám dallamvezetéséből merít. A Strange Little Birds korrekt munka; színvonalasabb, mint az előző lemez, de a Garbage már valószínűleg nem fog több olyan izgalmas albumot készíteni, mint a Version 2.0 volt.

Stunvolume, 2016

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.