Lemez

Halestorm: Vicious

  • Soós Tamás
  • 2018. szeptember 16.

Zene

Amióta kokain- és flitterhegyekbe, na meg a grunge lehangolt gitárjaiból áradó, kollektív 90-es évekbeli depresszióba fulladt a rock and roll utolsó hedonista vállalkozása, az arénarock – nevéhez meglehetősen hűtlenül – visszaszorult az underground klubok játszóterére.

Amióta kokain- és flitterhegyekbe, na meg a grunge lehangolt gitárjaiból áradó, kollektív 90-es évekbeli depresszióba fulladt a rock and roll utolsó hedonista vállalkozása, az arénarock – nevéhez meglehetősen hűtlenül – visszaszorult az underground klubok játszóterére. Hiába próbálkoztak újjáélesztésével a skandinávok (Crashdiet, Hardcore Superstar), vagy dicséretes paródiába fordításával az amerikaiak (Steel Panther), a fősodorba jobbára csak az a Hale­storm tudta visszacsatlakoztatni a hajmetált, amelyik legalább annyit újított rajta a girl powert éltető, vagány szövegeivel és a 21. századi Joan Jettként fellépő, orkánhangú énekesnőjével, Lzzy Hale-lel, mint amennyit a VH1-on pörgetett, csordavokálos Def Leppard-slágerektől kölcsönzött. A Halestorm így, a negyedik lemezére kifordult már a műfajban elkerülhetetlen zsákutcákból (előző, Into the Wild Life című lemezüket a rádiós kívánalmakhoz puhították), és immár sokkal jobb arányérzékkel játssza az orbitális rockhimnuszokkal most is faltól falig pakolt zenéjét. A Vicious a Halestorm legügyesebben összeválogatott slágergyűjteménye, amelyben minimálisra szorítják a szirupos balladákat, új hatásokkal frissítik a formailag konzervatív rockjukat (indusztriális, Nine Inch Nales-es hangulat a cím­adóban, indie rockos riffelés a White Dressben), a fékezhetetlen női szexualitást éltető és a hard rock macsóságának görbe tükröt tartó szövegeket pedig a legpimaszabb, szadomazo-játékos határig tolják ki. Nem csodálkoznánk, ha ezzel a koronggal megszereznék a tehetségükhöz mért globális népszerűséget, és tényleg berúgnák vele a stadionok ajtaját. Kiérdemelték.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.