Lemez

Halestorm: Vicious

  • Soós Tamás
  • 2018. szeptember 16.

Zene

Amióta kokain- és flitterhegyekbe, na meg a grunge lehangolt gitárjaiból áradó, kollektív 90-es évekbeli depresszióba fulladt a rock and roll utolsó hedonista vállalkozása, az arénarock – nevéhez meglehetősen hűtlenül – visszaszorult az underground klubok játszóterére.

Amióta kokain- és flitterhegyekbe, na meg a grunge lehangolt gitárjaiból áradó, kollektív 90-es évekbeli depresszióba fulladt a rock and roll utolsó hedonista vállalkozása, az arénarock – nevéhez meglehetősen hűtlenül – visszaszorult az underground klubok játszóterére. Hiába próbálkoztak újjáélesztésével a skandinávok (Crashdiet, Hardcore Superstar), vagy dicséretes paródiába fordításával az amerikaiak (Steel Panther), a fősodorba jobbára csak az a Hale­storm tudta visszacsatlakoztatni a hajmetált, amelyik legalább annyit újított rajta a girl powert éltető, vagány szövegeivel és a 21. századi Joan Jettként fellépő, orkánhangú énekesnőjével, Lzzy Hale-lel, mint amennyit a VH1-on pörgetett, csordavokálos Def Leppard-slágerektől kölcsönzött. A Halestorm így, a negyedik lemezére kifordult már a műfajban elkerülhetetlen zsákutcákból (előző, Into the Wild Life című lemezüket a rádiós kívánalmakhoz puhították), és immár sokkal jobb arányérzékkel játssza az orbitális rockhimnuszokkal most is faltól falig pakolt zenéjét. A Vicious a Halestorm legügyesebben összeválogatott slágergyűjteménye, amelyben minimálisra szorítják a szirupos balladákat, új hatásokkal frissítik a formailag konzervatív rockjukat (indusztriális, Nine Inch Nales-es hangulat a cím­adóban, indie rockos riffelés a White Dressben), a fékezhetetlen női szexualitást éltető és a hard rock macsóságának görbe tükröt tartó szövegeket pedig a legpimaszabb, szadomazo-játékos határig tolják ki. Nem csodálkoznánk, ha ezzel a koronggal megszereznék a tehetségükhöz mért globális népszerűséget, és tényleg berúgnák vele a stadionok ajtaját. Kiérdemelték.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.