Lemez

Halestorm: Vicious

  • Soós Tamás
  • 2018. szeptember 16.

Zene

Amióta kokain- és flitterhegyekbe, na meg a grunge lehangolt gitárjaiból áradó, kollektív 90-es évekbeli depresszióba fulladt a rock and roll utolsó hedonista vállalkozása, az arénarock – nevéhez meglehetősen hűtlenül – visszaszorult az underground klubok játszóterére.

Amióta kokain- és flitterhegyekbe, na meg a grunge lehangolt gitárjaiból áradó, kollektív 90-es évekbeli depresszióba fulladt a rock and roll utolsó hedonista vállalkozása, az arénarock – nevéhez meglehetősen hűtlenül – visszaszorult az underground klubok játszóterére. Hiába próbálkoztak újjáélesztésével a skandinávok (Crashdiet, Hardcore Superstar), vagy dicséretes paródiába fordításával az amerikaiak (Steel Panther), a fősodorba jobbára csak az a Hale­storm tudta visszacsatlakoztatni a hajmetált, amelyik legalább annyit újított rajta a girl powert éltető, vagány szövegeivel és a 21. századi Joan Jettként fellépő, orkánhangú énekesnőjével, Lzzy Hale-lel, mint amennyit a VH1-on pörgetett, csordavokálos Def Leppard-slágerektől kölcsönzött. A Halestorm így, a negyedik lemezére kifordult már a műfajban elkerülhetetlen zsákutcákból (előző, Into the Wild Life című lemezüket a rádiós kívánalmakhoz puhították), és immár sokkal jobb arányérzékkel játssza az orbitális rockhimnuszokkal most is faltól falig pakolt zenéjét. A Vicious a Halestorm legügyesebben összeválogatott slágergyűjteménye, amelyben minimálisra szorítják a szirupos balladákat, új hatásokkal frissítik a formailag konzervatív rockjukat (indusztriális, Nine Inch Nales-es hangulat a cím­adóban, indie rockos riffelés a White Dressben), a fékezhetetlen női szexualitást éltető és a hard rock macsóságának görbe tükröt tartó szövegeket pedig a legpimaszabb, szadomazo-játékos határig tolják ki. Nem csodálkoznánk, ha ezzel a koronggal megszereznék a tehetségükhöz mért globális népszerűséget, és tényleg berúgnák vele a stadionok ajtaját. Kiérdemelték.

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.