Lemez

Hercules and Love Affair: Omnion

  • - minek -
  • 2017. október 14.

Zene

Andy Butler New York-i dj/producer még az előző évtized közepén hívta életre folyton változó összetételű funk-elektro-diszkó szu­pergroupját, amely élőben – a virtuóz vokális produkciók mellett – némi harsány, bővérű transgender kabaréval is szolgált a zene mellé. A zseniális, cím nélküli 2008-as bemutatkozó albumot két korrekt, helyenként izgalmas lemez követte (Blue Songs, 2011; The Feast of the Broken Heart, 2014), de megújulniuk az idei anyaggal sikerült.
A változást jelzi, hogy az inkább az indie/folktronica kánonba illő nyitódalt (Omnion) Sharon van Etten énekli, s hogy két további kompozícióban is Faris Badwan (Horrors) szolgáltatja a vokált. Közülük a sodró ritmusú, a Soft Cellre visszakacsintó Controller mutatja az új irányt: a diszkós tónusok leginkább a nyolcvanas évek szintipopján és elektrofunkján átszűrve érvényesülnek, míg a direktebb, harsányabb house-témák ezúttal kissé háttérbe szorulnak. A zamatos tartalomról a jól megválogatott zenei ötletek és a vérpezsdítő ritmusok mellett a részben megidézett vokalista kar gondoskodik: Rouge Mary (Rejoice, Wildchild) és az izlandi Sísý Ey trió (Running) egyaránt nagykanállal lapátolja a soult a grúvokra, de a
Fools Wear Crownsban maga Butler debütál énekesként. Meg kell emlékeznünk még a libanoni Mashrou’ Leilával készült, arabul énekelt Are You Still Certain?-ről, illetve a beltag Gustaphe számairól, amelyek szintén azt bizonyítják, hogy az Omniont egyértelműen az erős, okos, fülbemászó, alapos átmozgatásra is alkalmas dalok viszik a hátukon.

Mr. Intl/Skint/BMG, 2017

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.