Lemez

Hercules and Love Affair: Omnion

  • - minek -
  • 2017. október 14.

Zene

Andy Butler New York-i dj/producer még az előző évtized közepén hívta életre folyton változó összetételű funk-elektro-diszkó szu­pergroupját, amely élőben – a virtuóz vokális produkciók mellett – némi harsány, bővérű transgender kabaréval is szolgált a zene mellé. A zseniális, cím nélküli 2008-as bemutatkozó albumot két korrekt, helyenként izgalmas lemez követte (Blue Songs, 2011; The Feast of the Broken Heart, 2014), de megújulniuk az idei anyaggal sikerült.
A változást jelzi, hogy az inkább az indie/folktronica kánonba illő nyitódalt (Omnion) Sharon van Etten énekli, s hogy két további kompozícióban is Faris Badwan (Horrors) szolgáltatja a vokált. Közülük a sodró ritmusú, a Soft Cellre visszakacsintó Controller mutatja az új irányt: a diszkós tónusok leginkább a nyolcvanas évek szintipopján és elektrofunkján átszűrve érvényesülnek, míg a direktebb, harsányabb house-témák ezúttal kissé háttérbe szorulnak. A zamatos tartalomról a jól megválogatott zenei ötletek és a vérpezsdítő ritmusok mellett a részben megidézett vokalista kar gondoskodik: Rouge Mary (Rejoice, Wildchild) és az izlandi Sísý Ey trió (Running) egyaránt nagykanállal lapátolja a soult a grúvokra, de a
Fools Wear Crownsban maga Butler debütál énekesként. Meg kell emlékeznünk még a libanoni Mashrou’ Leilával készült, arabul énekelt Are You Still Certain?-ről, illetve a beltag Gustaphe számairól, amelyek szintén azt bizonyítják, hogy az Omniont egyértelműen az erős, okos, fülbemászó, alapos átmozgatásra is alkalmas dalok viszik a hátukon.

Mr. Intl/Skint/BMG, 2017

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.