Lemez

Hinds: Leave Me Alone

  • - lang -
  • 2016. február 21.

Zene

A madridi Carlotta Cosials és Ana Perrote 2011-ben Deers néven kezdett zenélni, de csak 2014-ben rakta ki első kislemezét, a garázspopos Demót a Bandcampre, amely viszont rögtön felkeltette a jobb blogok figyelmét. A sikeren felbuzdulva maguk mellé vették Ade Martin basszusgitárost és Amber Grimbergen dobost, és kész is volt a zenekar – immár Hinds néven. A zenekar – többek között – Black Lips- és Velvet Underground-ihlette számai már az elejétől teljesen rendben voltak, ahogy Cosials és Perrote vokáljai is azonnal remekül kiegészítették egymást. Oké, aki beletúr a műfaj másod- vagy harmadvonalába, azért könnyen talál hasonló zenekart: a Hindsénál ugyanis kevés kockázatmentesebb műfaj él ma.

De nem baj, hogy éppen ők kerültek fel frissen a globális garázstérképre. Utcán sörözős, asztalon táncolós vagány klipjeikkel és a lo-fi hangzással tüntető, laza, bulizós, főleg a szerelemről szóló számaikkal ugyanis a spanyolok olyan vetületét mutatják fel a garázspopnak, amely bizonyos értelemben jobb, mint bármi, ami a mainstreamben megtörténhet. Egyszerűen ez a közvetlen, már-már béna, recsegős hangzás valahogy sokkal közelebb enged magához, mint minden más. Az összes korábbi fontos dalukat és néhány újat tartalmazó Leave Me Alone legnagyobb erénye így persze nem a zenei újításban, hanem abban a közvetlen hangvételben áll, amely a néhol hullámzó színvonalat is felülírja, sőt az esetlenség (hamis) esztétikájával ruházza fel. De mint jelenség: hibátlan.

 

Lucky Number, 2015

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.