Izrael nyerte az Eurovíziós Dalfesztivált

  • narancs.hu
  • 2018. május 13.

Zene

A magyarok hátul végeztek.

63. alkalommal rendezték meg a dalversenyt, amelynek idén Lisszabon adott otthont (mivel tavaly portugál előadó volt a győztes). A 25 éves izraeli Netta Barzilai Toy című számával végeredményben 529 pontot kapott, produkciója meglehetősen kilógott a többnyire unalmas mezőnyből.

A második Ciprus lett, a harmadik helyen pedig Ausztria végzett. A magyar színekben induló AWS metál banda pedig 21. lett 93 ponttal (a 26 induló közül).

A tegnap késő esti döntő érdekessége, hogy a brit versenyzőt fellépése közben megzavarták, egy férfi ugyanis feljutott a színpadra, és megpróbálta kikapni Surie kezéből a mikrofont; ennek ellenére az énekesnő, nem blokkolt le, be tudta fejezni a dalt. A szervezők felajánlották neki, hogy megismételheti az előadását,a brit induló azonban nem élt ezzel a lehetőséggel.

Mivel idén Izrael nyert, jövőre ők rendezik meg a 64. Eurovíziós Dalfesztivált, biztos nagy az öröm.

Netta - Toy - Israel - LIVE - Grand Final - Eurovision 2018

Netta represented Israel at the Grand Final of the 2018 Eurovision Song Contest with the song Toy. Read more about Netta here: https://spott.tv/topic/netta/PARTY_ROLE%7C8436d491-a12a-4de3-add0-2a55498b947b

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.