Lemez

Jessy Lanza: Pull My Hair Back

  • Velkei Zoltán
  • 2013. október 13.

Zene

Az ontariói énekesnővel először Ikonika nyári albumának felvezető kislemezén (Beach Mode) találkoztunk, alig két hónappal később pedig már saját szólólemezével jelentkezik. A lemezt a Junior Boys-os Jeremy Greenspannel írta, sőt utóbbi látta el a produceri munkálatokat is, így nem meglepő, hogy a felvételek több esetben kifejezetten a kanadai duó munkásságát idézik.

Meghallgatva a számokat ez éppúgy pozitívum, mint negatívum. A Fuck Diamond minimalistára húzott, mégis energikus house-trappolása például kiváló terepet nyújt ahhoz, hogy Lanza több arcát is megmutassa a hallgatónak, az r&b-s 5785021-ben pedig annak is fültanúi lehetünk, hogy a kevésbé ritmusvezérelt pillanatokban milyen határozottan képes irányítani a hangjával a zenét. Ennek ellenére nehéz nem úgy tekinteni a Pull My Hair Back első felére, mint az utóbbi évek kiadatlan Junior Boys-alapjait tartalmazó válogatásra női vokállal. A zenék nem rosszak, de a sláger hiányzik, s bár ezt nem kapjuk meg az utolsó négy számra sem, az album képes lendületet venni azzal, hogy elmélyül, és a 80-as évek utánérzése helyett inkább a Hyperdub UK bassalapú zenei örökségére és aktuális irányvonalára fókuszál. A címadó és az As If cinjei, illetve az utóbbi katarzisba gyorsulása elpirulva, rettentő félénken, de egyértelműen a footwork felé kacsint, míg a záró Strange Emotion a modern szintipop hagyományait követi. A rádióhallgatók vélhetően az első, a föld alatti színtér pedig inkább a második tizennyolc percet érezheti magáénak; szerencséjére a Pull My Hair Back épp, hogy nem esik két szék közé.

Hyperdub/Deep, 2013

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.