Lemez

Jessy Lanza: Pull My Hair Back

  • Velkei Zoltán
  • 2013. október 13.

Zene

Az ontariói énekesnővel először Ikonika nyári albumának felvezető kislemezén (Beach Mode) találkoztunk, alig két hónappal később pedig már saját szólólemezével jelentkezik. A lemezt a Junior Boys-os Jeremy Greenspannel írta, sőt utóbbi látta el a produceri munkálatokat is, így nem meglepő, hogy a felvételek több esetben kifejezetten a kanadai duó munkásságát idézik.

Meghallgatva a számokat ez éppúgy pozitívum, mint negatívum. A Fuck Diamond minimalistára húzott, mégis energikus house-trappolása például kiváló terepet nyújt ahhoz, hogy Lanza több arcát is megmutassa a hallgatónak, az r&b-s 5785021-ben pedig annak is fültanúi lehetünk, hogy a kevésbé ritmusvezérelt pillanatokban milyen határozottan képes irányítani a hangjával a zenét. Ennek ellenére nehéz nem úgy tekinteni a Pull My Hair Back első felére, mint az utóbbi évek kiadatlan Junior Boys-alapjait tartalmazó válogatásra női vokállal. A zenék nem rosszak, de a sláger hiányzik, s bár ezt nem kapjuk meg az utolsó négy számra sem, az album képes lendületet venni azzal, hogy elmélyül, és a 80-as évek utánérzése helyett inkább a Hyperdub UK bassalapú zenei örökségére és aktuális irányvonalára fókuszál. A címadó és az As If cinjei, illetve az utóbbi katarzisba gyorsulása elpirulva, rettentő félénken, de egyértelműen a footwork felé kacsint, míg a záró Strange Emotion a modern szintipop hagyományait követi. A rádióhallgatók vélhetően az első, a föld alatti színtér pedig inkább a második tizennyolc percet érezheti magáénak; szerencséjére a Pull My Hair Back épp, hogy nem esik két szék közé.

Hyperdub/Deep, 2013

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.