Koncert

Kesztyűs kézzel

A Depeche Mode Budapesten

Zene

Ha van olyan együttes, amely hazánkban mindennap garantáltan telt házat vonzana, az a Depeche Mode. Amikor legutóbb, négy éve itt voltak, még a Puskás Ferenc Stadionban játszottak, de azt közben lebontották, így a Groupama Arénának (Fradi-pálya) jutott a feladat, hogy vendégül lássa Dave Gahanéket, valamint az őket tűzön-vízen át követő rajongóikat.

A Depeche Mode iránti rajongás azért tűnhet a hétköznapi ember számára felfoghatatlannak, mert a zenekar utoljára húsz éve adott ki igazán izgalmas albumot, a 21. századi felhozatalukból még egy ütőképes válogatáslemezt sem nagyon lehetne összeállítani. Az idei Spirit (bővebben: A jelen még sötétebb, Magyar Narancs, 2017. április 23.) sem sok vizet zavart, így még inkább csodálatra méltó néhány ember fanatizmusa, például az egyik ismerősömé, aki a mostani turnén is legalább tízszer megnézi a Mode-ot.

A többség persze inkább a régi dalokra kíváncsi. Intróként a Revolution című Beatles-klasszikus csendül fel, s ilyenkor azt várná az ember, hogy majd a Where’s The Revolutionbe csapnak bele, de nem – a Going Backwards a nyitódal, amihez képest a másodiknak választott So Much Love-ban sokkal több spiritusz van. Aztán máris jön az időutazás a Barrel Of A Gunnal, ennyi elég is, hogy megállapítsuk: a zenekar remekül össze van rakva. A korábban sokszor félreéneklő Gahan most hibátlanul teljesít, ahogy Martin Gore is, a „póttagok” – Peter Gordeno billentyűs és Christian Eigner dobos – hozzák a kötelezőt, Fletch pedig Fletch, bár arra azért kíváncsi lennék, hogy mennyi fogy abból a pólóból, ami csak őt ábrázolja.

A szettlista elég jól van összeállítva. Persze kimarad pár klasszikus, viszont meglepő módon két dal is befér a gyengécske Sounds Of The Universe-ről, sőt a Wrong most elég nagyot üt. A Delta Machine-ről semmi nem hangzik el, a két Martin-blokk (az A Question Of Lust és a Home, illetve a Somebody) egyszerűen parádés. A Just Can’t Get Enough-ot hála az égnek kihagyják, viszont van Bowie-tribute: Gahan szenzációsan énekli a Heroest, végül a Never Let Me Down Againben a 24 ezer néző jelentős hányada fehér kesztyűben integet jobbra-balra. Most láttam hetedszer a Depeche Mode-ot, és most tetszettek a legjobban. Úgy igazán csak a Policy Of Truth-t hiányoltam, különben nem sok kérdés maradt. Maximum az, hogy Dave Gahan mit vásárolt a CBA-ban?

Groupama Aréna, 2017. május 22.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.