koncert - BRENDAN PERRY

Zene

orgánuma számomra az a hang, amit még akkor is szívesen hallgatnék, ha csak tiroli népdalok eljódlizására használná, épp ezért nem volt számomra kérdéses, hogy március 31-én az ő koncertjét választom a Subwaysével szemben. A Dead Can Dance-ben is az ő dolgai tetszettek jobban - nem mintha Lisa Gerrard életműve nem bővelkedne gyöngyszemekben, elég csak a (Stephen King-féle) Köd című filmben is elhangzó drámai The Host Of Seraphimre gondolni.
orgánuma számomra az a hang, amit még akkor is szívesen hallgatnék, ha csak tiroli népdalok eljódlizására használná, épp ezért nem volt számomra kérdéses, hogy március 31-én az õ koncertjét választom a Subwaysével szemben. A Dead Can Dance-ben is az õ dolgai tetszettek jobban - nem mintha Lisa Gerrard életmûve nem bõvelkedne gyöngyszemekben, elég csak a (Stephen King-féle) Köd címû filmben is elhangzó drámai The Host Of Seraphimre gondolni.

Perry elsõ magyarországi koncertjén hamarosan megjelenõ, Ark címû albumát volt hivatott népszerûsíteni amolyan klasszikus zenekari felállásban (gitárok-szinti-dob). Taxisdzsekijében és oldalzsebes nadrágjában tökéletesen átlagos megjelenést nyújtott, akárcsak három férfi kollégája; az egyetlen feltûnõ színfolt a színpadon a Rentalst is megjárt basszeros csaj, az 1990-es alterfrizurát virító Rachel Haden volt. A mûsor nem igazán tért el attól, amit Perry a két héttel ezelõtti Narancs-interjúban felvázolt: az új album kábé fele, valamint egy-két szám az elõzõ szólólemezrõl, két feldolgozás, és természetesen a kihagyhatatlan klasszikusok. Voltak csúcspontok: a Utopia címû atmoszferikus új dal, melyet elõször Dead Can Dance-számnak hittünk, az ezoterikus folk kategóriába sorolható Voyage Of Bran az Eye Of The Hunterrõl, egy váratlanul drámai véget érõ Tim Buckley-feldolgozás, az I Must Have Been Blind (a koncert másik nem saját dala egy Piano Magic-szám volt), na és persze a szolidan adagolt DCD-"slágerek", melyek közül a legláthatóbb libabõrt a Carnival Is Over és a koncertet záró, triófelállásban elõadott Severance okozta. Ahogy azt Perrytõl megtudtuk, nagy esély van arra, hogy jövõre ismét turnéra induljon Gerrarddal, és bármennyire is jó és hangulatos volt ez a szólófellépés a Dieselben, azért a legjobban egész biztosan mindenki egy Dead Can Dance-koncertnek örülne, mondjuk a 2011-es Sziget világzenei színpadán.

Diesel Club, március 30.

*****

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.