Lemez

Kylie Minogue: Golden

  • - minek -
  • 2018. május 26.

Zene

A popvilág rokonszenves túlélője számtalan stílust kipróbált hosszú pályafutása alatt, de a jóféle, táncolós popzenét sose hagyta cserben, hűséges diszkógömbje mindig elkísérte. De amikor fájdalmas magán­életi válságából kilábalóban új ki­adója felajánlotta, hogy Nashville-ben rögzíthet egy country(szerű) lemezt, kapva kapott az alkalmon!

A Golden néhány jól megcsinált, gördülékeny pop-diszkó darabbal kezdődik, éppen csak a folkból kölcsönzött dallamok emlékeztetnek a telivér Nashville-hangzásra. A cím­adó számot némi túlzással Justin Bieber Love Yourselfjéből, meg némi Morricone-hatásból keverték ki, közép/lassú tempós lüktetéssel kísérve, de később, az Every Little Part of Me-ből bizony kihallani némi Grimes-áthallást is. Az életrajzi ihletésű Lifetime to Repair az első olyan vallomásos dal, ahol rendesen beterít minket a vadnyugati hangulat, de a hegedű sírása sem feledteti, hogy Kylie-ból sohasem lesz tőről metszett country-csalogány, bár az ő esetében ez inkább pozitívum. Ennek ellenére a gitárpengetéssel induló balladák (Radio On) éppen olyan jól állnak neki, mint a szó szerint csűrdöngölős diszkószámok (például a lemezt záró Low Blow), meg is lengetnénk előtte tízgallonos Stetson-kalapunkat, ha volna. Kylie a viszonylag hosszú, 16 dalos lemezen végig ügyesen egyensúlyoz a tőle megszokott, áradó és fülbemászó melódiákban gazdag elektro-dance-pop, meg az ihletőnek választott háztáji hangulat között. De azért neki továbbra is a diszkó marad az otthon, az édes otthon.

BMG, 2018

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.