Interjú

„Legalább félnek egy picit”

Lil Frakk rapper

Zene

Hat év alatt hat lemeze jelent meg, de zenei műsora, a Sávlekötő is már a negyedik évadában jár a YouTube-on. A 25 éves Babaitisz Jorgosz, azaz Lil Frakk írt már dalt Gyurcsány Ferenchez, a közszolgálati csatornához és a BKK-hoz is, most pedig úgy érzi, új albumával a karrierjében is új fejezet kezdődött.

 

Magyar Narancs: Gyerekkorod óta verseket írsz, a rapperkedés viszont egyfajta viccként indult – ezt bizonyítja művészneved is. Hol fordult komolyra a dolog?

Lil Frakk: Sokáig próbáltam szétválasztani az életemet Jorgoszra és Lil Frakkra, de mára el kellett fogadnom, hogy a kettő teljesen egybeforrt. Frakk vagyok a 45-ös buszon utazva vagy itt ülve is – a legjobban viszont akkor vagyok Frakk, amikor a szövegeimet írom és zenélek. A Universallal kötött első kiadói szerződésem, azaz 2019 óta érzem, hogy ez tényleg komoly. Azelőtt valóban csak egy poén volt, a haverokkal rappeltünk, meg hugyos pincékben koncerteztünk, aminek megvolt a maga bája, egyikünk sem gondolta, hogy ebből meg lehet élni. A hiphop akkoriban még egy underground dolog volt itthon, szerencse is kellett ahhoz, hogy a hazai újhullámos trap felívelésével egyfajta zászlóvivővé váltam. De az ajtót Krúbi rúgta be, ő az, aki új ízt hozott. Vele megérkeztek azok az arcok, akik a Soundcloudra feltöltött zenéikkel kezdték – ilyen voltam én is.

MN: Több interjúdban elmondtad, hogy az első mixtape-ed még Fluornak adtad oda egy közönségtalálkozón. Az emberek többsége viszont az Írj már vissza Gyurcsány Feri című, 2018-as számoddal találkozott először. Mi történt a kettő között?

LF: Leginkább suliba jártam. Általános iskolásként találtam rá a zenére, azon belül is a hiphopra. Eminemet és Dr. Drét hallgattam, miközben anyám rendszeresen elvitt koncertekre, többek közt Fluor Tomi-koncertekre vitt az Aréna Plázába és hasonló helyekre. Nagyon szerettem a zenéit és nagy hatással volt rám, átírtam a szövegeit, esténként pedig néztem őt a VIVA tévében, arról álmodozva, hogy én is a színpadon állok majd. Elkezdtem otthon, kamerával felvenni a saját zenéimet, a VirtualDJ-ben pedig összerakni a számokat. A zuglói Liszt Ferenc Általános Iskolába jártam, de annak zenei tagozatára nem vettek fel. Az iskolai kórusba is csak azért jutottam be, mert diákönkormányzatos voltam, viszont mondta az énektanár, hogy én inkább csak tátogjak – tisztára, mint a Mindenki című rövidfilmben. Nem nagyon láttak bennem muzikalitást. Minden a gimnáziumban változott meg: felvettek az álomsulimba, a Vörösmartyba média tagozatra. Végre engem is befogadtak, azt éreztem, hasonszőrű emberek között vagyok.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Megint vinnének egy múzeumot

Három évvel ezelőtt a Múzeumok Nemzetközi Tanácsa, az ICOM hosszas viták után olyan új múzeumi definíciót alkotott, amelyről úgy vélték, hogy minden tekintetben megfelel a kor követelményeinek. Szerintük a társadalom szolgálatában álló, nem profitorientált, állandó intézmények nevezhetők múzeumnak, amelyek egyebek közt nyitottak és befogadók, etikusak és szakszerűek…

A vezér gyermekkora

Eddig csak a kerek évfordulókon – először 1999-ben, a rejtélyes okból jócskán túlértékelt első Orbán-kormány idején – emlékeztek meg szerényen arról, hogy Orbán Viktor egy nem egész hét (7) perces beszéddel 1989-ben kizavarta a szovjet hadsereget Magyarországról.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."

Netanjahu háborúja

Izrael, vagy inkább az országot önmagával azonosító Benjamin Netanjahu miniszterelnök háborút indított Iránnal. Az akció deklarált célja az Izraelt létében fenyegető iráni atomprojekt felszámolása.

Dal a farkasoknak

Június 12-én Orbán Viktor exkluzív élő „interjút” adott Menczer Tamásnak a Harcosok Klubja tagjai számára a Fidesz békeharcáról. A miniszterelnök feltehetően úgy vélte, hogy saját online zászlóalja is gondban van, amikor az állandóan háborúban álló békekormány ideájának belső ellentmondását kell valahogyan feloldania azok számára, akiknek ebben a vakhit nem siet a segítségükre.